تفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته

تفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته

در رینوپلاستی باز

یک برش 7 شکل کوچک روی پوست زده می شود بوسیله این برش حفرات بینی به دو قسمت تقسیم می شوند و به این ترتیب می توان پوست را به سمت بالای نوک بینی کشید. این حالت به جراح اجازه می دهد که روی موقعیت طبیعی غضروف نوک بینی کار کند و به آنچه که انجام می دهد مسلط باشد. همچنین باعث تصحیح حالت قرینگی، پراجکشن (فاصله بینی از صورت)، طول کل بینی، حالت کوفتگی یا کشیدگی بینی می شود. در این مطلب به بررسی تفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته خواهیم پرداخت.

در جراحی بینی بسته

هیچ گونه برشی روی سطح پوست زده نمی شود. برخی جراحان رینوپلاستی بسته را ترجیح می دهند و به نتایج فوق العاده ای هم می رسند. ولی اکثراً رینوپلاستی باز را انتخاب می کنند.
در هر دو رینوپلاستی باز و بسته، برش های درونی، درون بینی زده می شوند تا به چهارچوب استخوان و غضروف بتوان دسترسی پیدا کرد.

دکتر بهنام خرمی – جراح بینی اصفهان – تفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته

تفاوت جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته | جراح بینی اصفهان

روش جراحی بینی باز

جراح پلاستیک عمل جراحی باز بینی را با ایجاد یک برش کوچک در ستون پوستی که سوراخ‌های بینی را از هم جدا می‌کند و کلوملا نام دارد، آغاز می‌کند. پس از ایجاد برش، می‌توان پوست بیمار را از نوک بینی جدا کرد. ایجاد این برش، مشاهده و کار بر روی غضروف بینی را بسیار آسان‌تر می‌کند. جای زخم ناشی از برش در کلوملا بسیار نامحسوس است یعنی در اثر عمل باز بینی جای زخم قابل توجهی بر روی صورت بیمار ایجاد نمی‌شود.رینوپلاستی باز دارای مزیت متمایز مشاهده مستقیم غضروف‌ها است.

هرچند شاید مهم‌تر از آن قابلیت دستکاری و تغییر شکل بینی با کنترل، دقت بیشتر و به شکلی است که با رینوپلاستی بسته قابل انجام نمی‌باشد. برای بیمارانی که نیاز به جلو‌آمدگی یا تورفتگی بینی دارند اغلب جراحی باز بینی موثرتر است.در برخی از انوع بینی از جمله در آنهایی که غضروف‌های نوک بینی متمایل هستند، رینوپلاستی باز قابل توجیه است. غضروف‌هایی که به جای اینکه به طرف گوش‌ها متمایل باشند به طرف بالای سر تمایل دارند (به صورت عمودی) در بخش بیرونی غضروف ضعیف هستند. با انجام جراحی از طریق برش‌های داخلی، اغلب میزان گرد شدگی برجسته‌تر است و در امتداد بیرونی بینی بیماران حالت تورفتگی وجود دارد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر بهنام خرمی متخصص و جراح بینی اصفهان کلیک کنید.

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته شامل این نوع برش نمی‌باشد. جراح پلاستیک تمام فرایند عمل را از طریق حفره‌های بینی انجام می‌دهد و و هیچ برشی را در قسمت بیرونی صورت بیمار ایجاد نمی‌کند. بسیاری از جراحان پلاستیک بر این باورند که جراحی بسته بینی دقت کمتری دارد و انجام موفقیت‌آمیز آن دشوارتر از جراحی باز بینی است. با این حال عمل بسته بینی مزایای خود را دارد. برای مثال، ساختارهای عملکردی و نگهدارنده‌ی بینی درگیر نمی‌شوند، مدت زمان انجام جراحی کوتاه‌تر است و تورم کمتری پس از عمل ایجاد می‌شود.

رینوپلاستی بسته یک روش عالی برای بیمارانی است که از ظاهر نوک بینی خود رضایت داشته و نیازی به تغییر در این ناحیه ندارند.هنگام انتخاب بین جراحی باز یا بسته بینی باید با جراح پلاستیک درباره‌ی اینکه کدام روش بهترین نتایج را برای شما به همراه خواه داشت صحبت کنید. بسیاری از جراحان تمایل دارند از تکنیک‌هایی استفاده کنند که در آن تخصص دارند، بنابراین اگر برای انجام جراحی زیبایی بینی مضطرب هستید باید با جراح خود در مورد اهداف زیبایی مد نظر خود صحبت کنید.

کدام تکنیک جراحی زیبایی بینی برای شما بهتر است؟

روش جراحی باز و بسته بینی مزایا و معایب خود را دارند. جراحی باز بینی اغلب برای بیمارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند. تغییرات گسترده در نوک بینی خود ایجاد کنند. یا یک عمل رینوپلاستی اصلاحی را انجام می‌دهند. دلایل مختلف زیادی برای انتخاب یکی نسبت به دیگری وجود دارد. اما قانون سفت و سختی درباره‌ی اینکه بیمار چه عملی را انتخاب کند وجود ندارد. تنها راه برای تشخیص قطعی روش بهتر مشورت با جراح پلاستیک صورت است. هر جراح اولویت‌ها، تکنیک‌ها و روش‌های رینوپلاستی خود را دارد. در نهایت تصمیم‌گیری بر اساس گفت‌گو درباره بینی و تغییراتی که به دنبال آن هستید. انجام خواهد شد. کار با یک متخصص بهترین راه برای مشاهده نتایج واقعی فارق از روش مورد استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *