تورم یک طرفه بعد از جراحی بینی

ورم یک طرفه بینی بعد از جراحی بینی

تورم یک طرفه | انتظار ، همیشه دشوارترین بخش است ! انتظار صبورانه برای از بین رفتن تورم یک طرفه بینی ، دشوارترین بخش در رینوپلاستی است. به گفته بسیاری از بیماران ، گچ پلاستیکی نرم و چسبی که بعد از جراحی بر روی بینی قرار داده می شود . به کاهش تورم کمک کرده و به بافت نرم کمک می کند . تا به چارچوب پایه خود ( استخوان ها و غضروف ) نزدیک شود. بعد از برداشته شدن آن ها ، بخشی از تورم در بینی تجمع می یابد . بر حسب مقدار کار انجام شده بر روی بینی ، ضخامت پوست و فاکتورهای بهبود دیگر ، فروکش کردن این تورم ، چند ماه به طول می انجامد. در برخی موارد ، تزریق هدف گیری شده استروئید می تواند به از بین رفتن این تورم کمک کند.

ورم بینی از جمله عارضه های طبیعی بعد از جراحی بینی می باشد . یکی از نگرانی های رایج بین افراد متقاضی برای جراحی بینی ، ورم پره های بینی ، ورم نوک بینی ، ورم تیغه بینی و حتی در برخی از مواقع ورم یکطرفه بینی می باشد .

انتخاب کردن بهترین و با تجربه ترین پزشک و جراح بینی برای انجام جراحی ، جزو مهم ترین مولفه ها در حصول نتایج مطلوب از جراحی کردن بینی می باشد . چرا که در صورت انتخاب نادرست ، ممکن است فرد با عوارض غیر قابل جبران روبرو شود. لذا چنانچه جراح بینی منتخب شما از تحصیلات ، تجربه ، مهارت لازم و بالا برخوردار باشد . می تواند در عین حفظ عملکرد بینی از نظر بویایی و تنفسی ، نتایج بسیار عالی از جهت زیبایی ظاهری برای شما به ارمغان آورد به طوری که با دیگر اجزای صورت شما نیز دارای تناسب بوده و بر هارمونی چهره تان تاثیر مثبت بگذارد .


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

جراح فک اصفهان | تورم یک طرفه بعد از جراحی بینی

علت تورم یک طرفه بینی بعد از جراحی رینوپلاستی چه می باشد ؟

تورم یک طرفه بینی گاه ممکن است به دلیل عدم چسب زدن صحیح به بینی اتفاق بیفتد. برخی افراد که خود در منزل اقدام به زدن چسب بینی می کنند . ممکن است فشار یکسانی را با استفاده از چسب روی بینی نیاورند . و به همین علت تورم بینی در یک سمت کاهش پیدا کرده . در حالی تورم در قسمت دیگر بینی باقی می ماند. از دیگر علت های ورم کردن بینی در یک سمت می تواند دستکاری و اعمال تغییرات بیشتر در حین پروسه جراحی در آن سمت بینی باشد. به همین علت بینی بعد از جراحی ممکن است در یک سمت تورم بیشتری پیدا کند.

نحوه خوابیدن نیز از دیگر مواردی است که در تورم بینی یک طرفه تاثیر دارد. زمانی که شما به یک سمت از صورت خود می خوابید موجب می شود . تا تورم بینی در همان سمت افزایش پیدا کند. به همین علت توصیه می شود ۳ تا ۶ هفته بعد از جراحی بینی به صورت طاقباز استراحت نمایید . و برای کاهش تورم دو بالش در زیر سر خود قرار دهید.

مدت زمان بهبودی ورم بینی بعد از عمل چقدر است؟

ورم یک طرفه بینی بعد از عمل و یا حتی ورم دو طرف بینی ، پل بینی و یا نوک بینی، حداقل یک تا سه ماه طول می‌کشد . تا کاملا بر طرف گردد. البته لازم به ذکر است که بهبودی ورم و التهاب بعد از جراحی، به نوع پوست، نوع بینی و تجربه جراح نیز بستگی دارد. در صورتی که بیمار به یک جراح خوب بینی برای انجام عمل خود مراجعه کند . قطعا با عوارض کمتر و کوتاه مدت تری در این زمینه مواجه می‌شود.

اما ورم بینی اگر از نوع مزمن باشد، بسته به ضخامت پوست بینی ممکن است . ۶ ماه تا یکسال و گاهی اوقات در بینی‌های گوشتی تا دو سال بعد از جراحی بینی تا بهبودی کامل و رفع تورم آن طول بکشد.

نحوه برداشتن و تعویض چسب بینی | جراح بینی اصفهان

تاثیر چسب در کاهش ورم بینی گوشتی

استفاده از چسب بینی ، سبب ایجاد فشاری یکسان بر روی بینی شده و اثرات قابل ملاحظه ای به دنبال دارد که در ذیل به تاثیرات بالقوه چسب بینی اشاره نموده ایم. چسب بینی ، سبب جذب ورم ناشی از تجمع مایعات زیر پوستی در بافت های بینی می شود. فشار وارده از سوی چسب بر بافت های بینی ؛ موجب می شود که کلاژن تولید شده توسط پوست ، به خوبی در نواحی زخم جراحی ؛ تکثیر یافته و بدین ترتیب میزان ورم بینی را به حداقل برسد.

شایان ذکر است که استفاده از چسب بینی ، طی ۶ ماه ابتدایی پس از رینوپلاستی ؛ بیشترین تاثیر را داراست ، البته مدت زمان زدن چسب بر اساس وضعیت بیمار و نظر جراح مشخص می شود.

تورم بعد از رینوپلاستی

بعد از مرور مجدد عکس هایتان متوجه می شوید که پس از رینوپلاستی ، از نظر زیبایی ، به نتیجه بسیار طبیعی و رضایت بخشی دست پیدا کرده اید. نگران بودن در خصوص تورم دراز مدت و گاهی یک طرفه در بینی ، کاملاً قابل درک می باشد ، ولی لازم است بدانید که تورم بعد از جراحی رینوپلاستی برای فروکش کردن کامل ، به یک سال زمان نیاز دارد. پس از یک دوره 8 ماهه ، می بینید که شکل بینی شما تکامل یافته و ساختار نهایی خود را بدست می آورد ؛ در این اثنا ، صبور باشید و دستورالعمل های بهترین دکتر عمل بینی اصفهان را دنبال کنید.

برای کاهش تورم بینی بعد از عمل بینی چه باید کرد ؟

  1. مصرف نمک و ادویه را در غذاهای خود به حداقل برسانید و از مصرف تنقلات و غذاهای چرب خودداری کنید.
  2. به صورت طاقباز و با قرار دادن دو بالش در زیر سر به نحوی که شانه ها بالا تر از بدن قرار بگیرد ، استراحت نمایید.
  3. به صورت صحیح و مداوم از چسب بینی استفاده نمایید و هرگاه احساس کردید چسب شما شل و یا خیس شده است آن را تعویض نمایید.
  4. از انجام فعالیت و ورزش های سنگین و خم کردن سر خودداری نمایید.
  5. در صورتی که تورم یک طرفه بینی شما زیاد است و بعد از گذشت چند ماه تغییری در کاهش تورم آن احساس نکردید ، می توانید
  6. به بهترین جراح بینی و متخصص جراح فک اصفهان ، مراجعه نمایید تا در صورت لزوم برای کاهش ورم به بینی شما کورتون تزریق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *