جراحی بینی پهن چگونه است؟

بینی ها اشکال و اندازه های مختلفی دارند.جراحی بینی پهن معمولا برای بینی هایی انجام می شود که نوک بینی و یا استخوان پل بینی پهن باشد. پهن بودن بینی باعث می شود تا تناسب بین اجزای صورت بر هم زده شود و بینی در روی صورت بد فرم نشان داده شود. با جراحی بینی پهن تناسب بین اجزای صورت برقرار می شود و دارای حس اعتماد به نفس برای بیمار می شود.

اولین قدم که در جلسه مشاوره توسط پزشک انجام می شود تشخیص دلیل پهن بودن بینی می باشد که می تواند این دلیل یکی از موارد زیر باشد:

  •  پهنی استخوان بینی
  •  پهنی غضروفهای طاق وسط
  • پهنی سپتوم پشتی
  • پهنی نوک بینی
  • پهنی غضروف های جانبی بالایی و پایینی
  •  ضخیم بودن پوست و یا گوشتی بودن بینی
  •  پهنی سوراخ های بینی
  •  ناکافی بودن طول بینی که منجر به پهن نشان دادن بینی می شود

البته در مواردی پهن بودن بینی به این دلیل می‌باشد که اجزای اطراف بینی باریک می باشد و بینی پهن نشان داده می شود. و در مواردی نیز پهنی به صورت متوازن در بینی تقسیم نشده و در یک قسمت بیشتر از قسمت‌های دیگر دیده می‌شود که این مورد بیشتر بینی را پهن نشان میدهند.

نحوه باریک کردن بینی پهن

همانطور که گفته شد نوک بینی پهن، سوراخ های بینی عریض و یا پل بینی پهن بیشترین مواردی باشد که بیماران از پهنی بینی خود شکایت دارند. برای اصلاح پهن بودن نوک بینی می شود غضروفی که باعث پهن بودن نوک بینی می‌شود را به وسیله جراحی اصلاح کرد و تغییر شکل داد.

همچنین برای اصلاح سوراخ های بینی باید به صورتی تغییر شکل داده شود که سوراخ های بینی تقریبا بین فاصله دو چشم قرار بگیرد.

 

برای رفع کردن پهنی پل بینی نیز می توان با برش دادن استخوان پل بینی و همچنین در صورت نیاز بیشتر کردن ارتفاع پل بینی به رفع پهن بودن بینی اقدام کرد.

پس همانطور که گفته شد دلایل پهن بودن بینی بیان شد و راه های اصلاح پهنی بینی به اختصار توضیح داده شد. اگر شما نیز تصور دارید که بینی پهنی دارید با مراجه به جراح بینی معتبر می توانید برای اصلاح آن اقدام نمایید.


یکی از مهم ترین نیاز های ما برای اینکه بینی خوبی داشته باشیم و  عمل زیبایی بینی موفقی داشته باشیم، لازمه که کار جراحی بینی توسط یک متخصص با تجربه و با دانش بالا انجام بشه، دوست عزیزم،  اقای دکتر بهنام خرمی بهترین گزینه برای جراحی بینی برای شماست. بهتون پیشنهاد میکنم که حتما به مطب مراجعه نمایید و یک جلسه مشاوره با آقای دکتر داشته باشید.

آشنایی بیشتر با دکتر بهنام خرمی


شما عزیزان میتوانید تمام سوالات خود را در مورد جراحی بینی

 در بخش نظرات و دیدگاه ها برای آقای دکتر  ارسال نمایید:


دکتر بهنام خرمی

متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری به بخش تماس سایت مراچعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *