کاهش پیچیدگی های جراحی رینوپلاستی

کاهش پیچیدگی های ناشی از رینوپلاستی

در سال های اخیر تعداد افرادی که تقاضای جراحی زیبایی دارند در حال افزایش چشمگیری است. به این ترتیب سوالات زیادی در این زمینه پرسیده می شود. به دلیل اینکه نتیجه جراحی رینوپلاستی کاملاً واضح است، بنابراین آنالیز نتیجه، بخش حیاتی این جراحی است. با افزایش تعداد جراحی های بینی، احتمال بروز پیچیدگی های این جراحی هم افزایش یافته است. زیرا جراحی و پیچیدگی های ناشی از آن دو روی یک سکه هستند.

بنابراین با این پرسش ضروری روبرو می شویم که چگونه می توان این پیچدگی ها را کاهش داد؟ بر اساس جنبه های فنی این جراحی، قصد داریم درباره نظرات خود و رفتارهای جراحان بینی صحبت کنیم .


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

جراح بینی اصفهان | نکات طلایی بعد از جراحی فک

نکات مهم در کاهش پیچیدگی جراحی رینوپلاستی

به طور خاص لازم است که جراحان از قوانین و دستورالعمل های خاصی پیروی کنند. همچنین باید با بیماران مستقیماً ملاقات داشته باشند. تنها زمانی می توان اهداف بیمار را تحقق بخشید که از نزدیک با وی صحبت و مشاوره شود. همچنین باید نیازهای بیماران را در برنامه ریزی برای جراحی مدنظر قرار داد. روند درمانی و پیشرفت آن را باید مورد نظارت قرار داد. به این ترتیب می توان هرگونه مشکل را در مراحل اولیه تشخیص داد و از بروز پیچیدگی های شدید تر خودداری کرد. زمانی که مشکلی بروز می کند لازم است که بدون فوت وقت، اقدام درمانی مناسب انجام گیرد.

در صورتی که پزشک مشکوک به بروز هماتوم شود، ناحیه آسیب دیده باید فوراً باز شده و هماتوم خارج شود تا احتمال تورم کاهش یابد. با خارج کردن هماتوم می توان از پیوند بافت موفق، اطمینان حاصل کرده و از ایجاد اسکار اضافی پیشگیری شود. با دخالت به موقع در بروز هماتوم، می تواند از فشار ناشی از هماتوم کاست و به جریان خون در ناحیه کمک کرد و از نکروز پوست ( مردگی پوست ) خودداری کرد.

در صورتی که تورمی در ناحیه بروز کند، ناحیه ملتهب سریعاً باید باز شود. بهتر است که هرگونه پروتز یا بافت پیوندی تا جای ممکن خارج شود. اینکه پزشک صبر کند تا ببیند بدن چه واکنشی نشان می دهد اصلاً مناسب نیست. زیرا اتفاقات و عکس العملی که بدن نشان می دهد از لحاظ درونی می تواند به مراتب وخیم تر باشد و در ظاهر نشان ندهد. هیچ پروتزی در ناحیه وارد نشود به جز در ناحیه پل بینی. پروتز هایی که در ناحیه نوک بینی استفاده می شوند، مشکلی در آینده ایجاد نمی کنند.

نکاتی برای کاهش پیچیدگی جراحی رینوپلاستی

از مصرف مواد جدید خودداری شود. زمان لازم است که ایمنی یک ماده جدید بررسی شود. برای مثال مدپور، صفحات جذبی یا شبکه های جذبی، بلاک های آلودرم و فیلرهای جذبی همگی باید مورد بررسی های لازم قرار گیرند و سپس از آن ها استفاده شود.

باید از ایمنی این مواد مطمئن شد و سپس از آن ها استفاده شود. نباید جراحان کورکورانه و به هوای اینکه برخی از این مواد استفاده می کنند از آن ها استفاده کنند. پروتز هایی که بدن به آن ها واکنش نشان داده است باید سریعاً خارج شوند. در ابتدا باید اجازه داده شود که زخم ناشی از خروج پروتز ترمیم شود و سپس در صورت امکان از پروتز دیگری استفاده شود. خارج کردن سریع پروتز اهمیت بسیار بالایی دارد.

جراح فک اصفهان | اولویت با جراحی زیبایی بینی یا کامپوزیت ؟

نکات کاهش پیچیدگی جراحی رینوپلاستی

انجام جراحی های معکوس که کمترین تهاجم را داشته باشد، پیشنهاد می شود. در صورتی که جراح بخواهد با استفاده از پروتزها یا موادی به نتیجه سریع برسد، این مورد می تواند پیچیدگی های جراحی را افزایش دهد و برای بیمار رنج و عذاب زیادی فراهم کند. برنامه ریزی این جراحی بر اساس وضعیت فیزیکی بیمار و ساختار بینی فرد انجام می گیرد. بهتر است که از روشی استفاده شود که نتیجه جراحی در بلند مدت خود را نشان دهد و خطرات کمتری بیمار را تهدید کند. حتی در صورتی که بیماران خواستار نتیجه سریع از جراحی بینی باشند .

جراح لازم است که از روشی ایمن استفاده کند. به این ترتیب نتیجه جراحی در بلند مدت خود را نشان می دهد و تمامی مرز های ایمنی جراحی بینی رعایت می شود. بهتر است که روش های جراحی که چالش برانگیز هستند استفاده نشود. اینکه روش جراحی خاصی را که مورد تائید نیست استفاده کنند، نتایج نامناسبی برای جراح و بیمار در پی دارد. بنابراین به جرحان پیشنهاد می شود که از روش های جراحی که می توانند آن را مدیریت کنند استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *