جراحی فک و درمان مشکلات فک

درمان مشکلات فک با جراحی فک

درمان مشکلات فک | یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ما هدیه کرده است داشتن لبخندی زیباست. اما در برخی موارد برخی از افراد به علت داشتن دندان‌هایی نامنظم و یا داشتن مشکلاتی در فک خود، از این نعمت بی‌بهره‌اند و اعتماد به نفس خود را نیز از دست داده‌اند و یا حتی از مشکلاتی مانند دردهای مزمن، مشکلات تنفسی، اشکالات غیرعادی در هنگام صحبت کردن، ساییدن و شکستن بیش از حد دندان‌ها و غیره رنج می‌برند.


مطالب پیسنهادی و خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح فک اصفهان :


جراح بینی اصفهان | جراحی فک و درمان مشکلات فک

مراحل جراحی فک و صورت

درمان مشکلات فک | جراحی فک یکی از تخصص‌های دندانپزشکی است و جراحان فک برای تشخیص و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها از این عمل جراحی استفاده می‌کنند. جراحی فک عموما یک کار تیمی است که با همکاری یک دکتر متخصص فک و صورت اصفهان انجام می‌شود.

در حدود ۱۵ درصد از کودکان دچار ناهنجاری‌های دندان و فک هستند که تنها با ارتودنسی درمان نمی‌شود و ممکن است تحت جراحی فک قرار بگیرند.  ابتدا ساختار استخوان هر دو فک توسط متخصص ارتودنسی بررسی می‌شود و در صورتی که ارتودنتیست مشکلی را مشاهده کند اقدام به ارتوسرجری یا ارتودنسی همراه با جراحی فک می‌کند که با همکاری متخصص فک و صورت انجام می‌شود.

پس از اینکه دندان‌ها توسط متخصص ارتودنسی در موقعیت صحیح خود قرار گرفتند . جراحی فک توسط جراح زیبایی فک و صورت در اتاق عمل و تحت بیهوشی انجام می‌شود. پروسه جراحی فک با بودن براکت‌های دندانی انجام می‌شود . چرا که این کار باعث حفظ دندان‌ها در موقعیت جدیدشان می‌گردد. در جراحی فک، متخصص فک و صورت با توجه به نیاز بیمار، استخوان فک را جا به جا کرده . و برای این کار از ابزارهایی مانند: صفحات، سیم‌ها، پیچ‌ها و کش‌ها استفاده می‌کند.

در این نوع جراحی معمولا تمامی برش‌ها در داخل دهان انجام می‌شود . اما در مواردی نادر لازم است تا برش‌هایی از خارج از دهان نیز ایجاد شود. در این صورت دکتر متخصص شما تمام تلاشش را می‌کند تا برش‌ها قابل مشاهده نباشند.

مراقبت‌های قبل از جراحی فک

  1. رعایت بهداشت دهان و دندان قبل از جراحی فک اهمیت زیادی دارد؛ پس قبل از جراحی فک استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه را فراموش نکنید.
  2. انجام آزمایشات و مصرف داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک نیز از جمله کارهایی است که به هیچ وجه نباید سهل انگاری شود.
  3. حضور یک همراه در روز عمل ضروری می‌باشد، از حضور تنها در بیمارستان خودداری کنید.
  4. قبل از جراحی فک، از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی جدا خودداری کنید.
  5. در روز عمل حتما، تمام مدارک و سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشید.
  6. سعی کنید حتما توصیه‌های دکتر متخصص فک و صورت خود را به صورت کامل انجام دهید تا در روز عمل مشکلی برایتان پیش نیاید.

جراح فک اصفهان  |  علل بروز آندربایت

دوره نقاهت جراحی فک

درمان مشکلات فک |  پس از انجام جراحی فک و صورت و ارتودنسی دندان‌هایی که به کمک سیم و کش به هم متصل شده‌اند . شروع به ترمیم و جوش خوردن می‌کنند. برای تثبیت شدن دندان‌ها در موقعیت جدید و نیز جوش خوردن فک لازم است . تا حدودا مدت ۴ تا ۶ هفته فک‌ها به صورت کامل بسته شوند.

در این مدت بیمار تنها می‌تواند با استفاده از نی از مایعات بنوشد . و یا از غذاهای کاملا میکس شده آبکی استفاده کند و به هیچ عنوان نباید از غذاهای سفت مصرف کند. پس از گذشت ۶ هفته می‌تواند از غذاهای نرم که کمترین فشار را به فک وارد می‌کنند استفاده کند. بعد از آن با کمک و راهنمایی دکتر جراح فک و صورت میتواند کم‌کم به رژیم غذایی عادی خود بازگردد. هزینه جراحی فک برای هر بیمار براساس نوع ناهنجاری موجود و مراقبت‌های بعد از عمل تعیین می‌شود . و هزینه درمان هر بیمار با دیگری متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *