رفع مشکلات تنفسی با کمک جراحی بینی

جراحی بینی با هدف رفع مشکلات تنفسی

رفع مشکلات تنفسی | به طور کلی شکل ، اندازه و ساختار بینی هر فرد مستقیماً بر تعادل، تناسب ، تقارن و زیبایی صورت تأثیر می گذارد. جراحی زیبایی بینی یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال اصلاح نقص ساختار بینی هستند که منجر به مشکلات زیبایی یا تنفسی شده است.


مطالب پیسنهادی و خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح فک اصفهان :

جراح فک اصفهان | جراحی بینی فانتزی.

از جمله فواید جراحی بینی شامل موارد زیر می باشد:

  1. بهبود در شکل ، ظاهر و تقارن بینی
  2. ایجاد هماهنگی ، تناسب و تعادل در صورت
  3. افزایش سطح اعتماد به نفس
  4. کاهش عرض بینی ( در پل یا نوک بینی)
  5. کاهش اندازه کلی بینی
  6. اصلاح هرگونه نقص در ظاهر بینی (به عنوان مثال برجستگی ها یا ناهمواری های روی پل)
  7. به حداقل رساندن و قرینه سازی سوراخ های بینی
  8. رفع برخی مشکلات تنفسی مربوط به ساختار بینی (پولیپ بینی)

شکل بینی با سایر ساختارهای صورت مقایسه می شود ، به همین دلیل است که هر گونه تغییر در ساختار بینی، باید تاثیری که این تغییرات بر ظاهر کل صورت خواهد داشت در نظر گرفته شود. به همین دلیل ، بسیار مهم است که جراحی زیبایی بینی فقط توسط یک جراح پلاستیک ماهر ، با مهارت های جراحی صورت انجام شود. در جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی اصفهان ، دانش عمیق خود را در مورد ساختارهای ظریف صورت و جراحی های زیبایی برای کمک به بیماران خود در بهبود ، تعادل ، ترمیم و تناسب کلی صورت استفاده می کند.

درباره روش عمل رینوپلاستی

جراحی بینی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. با این حال ، برخی بیماران با سوابق بیماری قبلی ممکن است برای نظارت و اطمینان بیشتر پس از جراحی نیاز به یک شب ماندن داشته باشند. بسته به میزان تغییرات مورد نیاز ، جراح بینی برشی را از طریق کلوملا (انتهای گوشتی و خارجی تیغه بینی) و نیز در سوراخ های بینی ایجاد می کند و بسیار مراقب است که جای زخم بعد از عمل جراحی را به حداقل برساند. او از برش اولیه برای بالا بردن بافت بینی و تنظیم مجدد غضروف و استخوان ها استفاده خواهد کرد.

برای بیمارانی که نیاز به تغییرات گسترده غضروف بینی دارند، خصوصاً در جراحی های ترمیمی ، جراح ممکن است غضروف اضافی را از گوش ، سپتوم (ساختاری که سوراخ بینی راست و چپ را جدا می کند) یا در موارد شدید ، از دنده ها انتخاب کند. دکتر خرمی پس از تغییر شکل ساختار بینی ، قبل از بستن برش ها ، بافت بینی و پوست مجاور را دوباره در می آورد. ایشان از تامپون های داخلی و آتل های خارجی برای حمایت از شکل جدید بینی و گذراندن دوران نقاهت راحت تر استفاده می کنند.

بعد از جراحی زیبایی بینی ، ممکن است دچار خونریزی جزئی و تخلیه مخاط و خون قدیمی و همچنین تورم و کبودی های اطراف چشم شوید. اکثر تورم و تغییر رنگ پس از عمل باید طی ۲-۳ هفته فروکش کند. با این حال ، ممکن است حدود یک سال طول بکشد تا کانتور نهایی بینی بعد از جراحی مشخص گردد .

طی چند هفته اول بعد از عمل جراحی زیبایی بینی باید از انجام فعالیت های شدید بدنی و حرکاتی که ممکن است باعث فشار در بینی شما شود خودداری کنید. (به عنوان مثال فین کردن بینی ، استفاده از عینک آفتابی روی بینی)

جراح بینی اصفهان | آیا بعد دو هفته از عمل رینوپلاستی می توان به بینی دست زد؟

انتخاب جراح زیبایی بینی

جراحی بینی یک عمل ظریف و پیچیده است و انتخاب یک جراح بینی واجد شرایط و توانمند برای انجام این عمل ، بخش مهمی در دستیابی به نتیجه مطلوب است. نیازها و اهداف هر بیمار منحصر به فرد خواهد بود. دکتر خرمی جراح بینی می تواند به بسیاری از مشکلات و نگرانی های بیماران از جمله قوز بینی ، عرض پل بینی ، اندازه سوراخ های بینی ، افتادگی یا کج بودن نوک بینی ، انحراف تیغه بینی ، پولیپ بینی و… پاسخ دهند.

چندین روش جراحی زیبایی بینی از جمله روش های “باز” ​​و “بسته” در دسترس است. روش جراحی باز شامل ایجاد یک برش در کلوملا است ، این پوستی است که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند. این روش جراحی دسترسی مستقیم تری به ساختارهای داخلی و بافت های بینی را فراهم می کند.

در برخی موارد و به دلیل بزرگی پره های بینی ممکن است برش هایی در کناره های بینی نیز ایجاد گردد.روش بسته معمولاً هیچ برش خارجی ندارد و می تواند تورم کمتری ایجاد کند. با این حال ، جراحی به روش بسته برای هر بیماری مناسب نیست. جراح بینی پس از بررسی وضعیت بیمار مشخص میکند که کدام روش درمانی می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

بهبودی بعد از جراحی

بعد از جراحی زیبایی بینی ، کمی کبودی و تورم خواهید داشت که طی دو تا سه هفته فروکش می کند. بیماران به طور معمول بعد از یک یا دو هفته آماده بازگشت به محل کار خود هستند و می توانند پس از چهار تا شش هفته تمام فعالیت های طبیعی خود را از سر بگیرند.

اسکار (جای زخم) جراحی بینی

مانند هر عمل جراحی دیگری، در محل های برش نیز جای زخم ایجاد می شود. در رینوپلاستی به روش باز ، جای زخم بین سوراخ های بینی ایجاد می شود ، اگرچه ، جای زخم در مجاری بینی نیز وجود دارد. با این حال ، این زخم ها کوچک هستند و به طور معمول با گذشت زمان از بین می روند.

هزینه جراحی بینی

دکتر خرمی روش های جراحی هر بیمار را متناسب با اهداف فردی تنظیم می كند. هزینه جراحی زیبایی بینی بسته به تکنیک های استفاده شده و همچنین هزینه های بیهوشی و زمان جراحی متفاوت است.

آیا جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات تنفسی را بهبود بخشد؟

بله. جراحی بینی با هدف رفع مشکلات تنفسی و مشکلات احتقان بینی نیز گاهاً انجام می شود ، که ممکن است در اثر آناتومی بینی بیمار ایجاد شود. این روش سپتوپلاستی نیز نامیده می شود ، زیرا غالباً نیاز به اصلاح دیواره جدا کننده دو سوراخ بینی دارد که به آن سپتوم گفته می شود. انحراف تیغه بینی می تواند باعث انسداد یک یا هر دو مجرای بینی شود و منجر به مشکلات تنفسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *