درمان سینوزیت با جراحی بینی امکانپذیر است ؟

انحراف بینی و سینوزیت

سینوزیت چیست ؟ سینوس ها حفره هایی هستند که مملو از هوا در درون جمجمه می باشند که مسئولیت هایی از جمله محافظت از مغز در برابر ضربات خارجی – سبک کردن جمجمه – بهتر و زیباتر کردن ظاهر و شکل صورت را دارند . هر انسانی در صورت خود دارای چهار جفت سینوس می باشد  . هر سینوس به وسیله مجرایی به حفره بینی ارتباط دارد و ترشحات واضحی به درون بینی وارد می کند . مسئولیت ترشحات تمیز کردن سینوس ها و بینی از آلودگی ها و مرطوب کردن و نرم کردن بینی و حلق دارد .

در برخی اوقات امکان دارد سینوس ها دارای عفونت شوند که به این حالت سینوزیت می گویند . سینوزیت شامل نشانه هایی می باشد  که شامل :

• ترشحات چرکی از بینی
  • ترشحات پشت حلقی
  • گرفته شدن بینی
  • احساس سنگینی در صورت و سر درد می باشد .

در بیشتر مواقع سینوزیت به همراه دارو درمان می شود اما در مواردی که عفونت بیشتر از سه ماه به طول انجامد و پاسخ مناسب به درمان دارویی حاصل نشود می بایستی جراحی آندوسکوپی سینوس انجام شود .

از دیگر مواردی که احتیاح به عمل جراحی توسط جراح بینی است پولیپ بینی و سینوس می باشد . پولیپ ها در اصل توده بافت نرمی هستند که از سلول های بافت پوششی درونی سینوس ها هستند که به علل هایی مانند آلرژی به وجود آمده و به درون بینی وارد می شوند و سبب می شود انسداد بینی رخ دهد و راه هوایی تنگ شود و در حس بویایی مشکلاتی به وجود آید . پولیپ ها همچنین در صورتی که با دارو درمان نشود می بایست به وسیله جراحی آندوسکوپی سینوس برداشته شود .

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی گوشتی مردان

نقش انحراف بینی در بروز سینوزیت

انحراف بینی با در نظر گرفتن اینکه در بین مردم بسیار رایج می باشد و به علت اینکه اثرات بسیار زیای در شکل زندگی و سلامت افراد می گذارد . مسئله بسیار مهمی می باشد . زمانی که در رابطه با انحراف بینی گفتگو می شود اولین مسئله ای که در ذهن به وجود می آید  گرفتگی بینی می باشد که این مسئله به درصد زیادی درست می باشد .

اگرچه اساسی ترین مسئله در انحراف بینی گرفتکی می باشد. اما باید این را در نظر داشت که انحراف تیغه بینی امکان دارد موجب شود . سر درد – عفونت های سینوسی به وجود آید . در برخی از موارد هم امکان دارد فردی انحراف بینی داشته باشد . اما هیچگونه مشکل خاصی نداشته باشد . بیشتر افراد انحراف تیغه بینی را دارند . به همین دلیل نمی توان گفت که همه این موارد از اهمیت کلینیکی برخوردار هستند و اگر فردی به انحراف تیغه بینی مبتلا باشد حتما باید تحت مراقبت ها و درمان های لازم قرار گیرد .