درد یک راهنما در شروع رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

استفاده از درد بعنوان یک راهنما در شروع رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

حتی اگر از سر گیری رابطه جنسی شما بلامانع معرفی شده باشد ، می توانید از درد ، به عنوان یک شاخص و راهنما برای تشخیص زمان مناسب برای از سر گیری رابطه جنسی بعد از عمل بینی ، استفاده کنید. بعبارت دیگر می توان کفت بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر فرد باید به صدای بدن خود گوش کند. بدن از درد بعنوان یک علامت هشدار دهنده ای استفاده کرده و به شما می گوید که هنوز به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارد. بنابراین ، اگر بدن تان چنین هشداری را به شما داد ، به آن توجه کنید. بینی در طول دوره بهبود ، باید حتی المقدور در معرض کمترین سطح حرکت ممکن قرار گیرد.

نوع بینی و نقش آن در زمان شروع رابطه جنسی

به طور کلی ، بینی ها به دو دسته بینی های گوشتی و بینی های استخوانی تقسیم می شوند. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم بوده و بافت غضروفی آنها ضعیف است. در این نوع بینی ، به علت ضعیف بودن چارچوب غضروفی ، معمولاً در طول جراحی ، از پیوند غضروف با هدف تقویت ساختار بینی و ایجاد شرایطی برای پشتیبانی لازم و ماندگار بودن نتیجه خلق شده در بینی استفاده می شود.

بینی های استخوانی دارای پوست نازک تری بوده و بافت غضروفی آنها قوی تر است. همین پوست نازک و بافت غضروفی محکم ، یک مزیت محسوب می شود.

به طور کلی ، عمل دماغ گوشتی در مقایسه با جراحی بینی استخوانی ، یک فرایند چالش برانگیز تر محسوب می شود. به همین دلیل می توان گفت که بینی های گوشتی بعد از عمل جراحی ، آسیب پذیر تر از بینی های استخوانی هستند. معمولاً دامنه زمانی توصیه شده برای اجتناب از ورود به رابطه جنسی بعد از عمل بینی در بیمارانی که تحت جراحی بینی گوشتی قرار گرفته اند ، در مقایسه با افرادی که بینی آنها با جراحی بینی استخوانی درمان شده است ، بیشتر است.

پزشک با انجام بررسی ها و معاینات لازم بر روی بینی و تشخیص کیفیت بهبود در این اندام بعد از جراحی ، شرایط مناسب بینی برای شروع و از سر گیری رابطه جنسی را تعیین می کند .

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | داشتن رابطه جنسی بعد از جراحی زیبایی بینی


همراه ما باشید با مطالب آموزنده و پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


نوع جراحی و نقش آن در زمان از سر گیری رابطه زناشویی

این جراحی با دو تکنیک عمل باز و بسته انجام می شود. در تکنیک بینی با روش باز ، پزشک با ایجاد یک برش بین دو سوراخ بینی ، پوست بینی را کنار می زند و به چارچوب داخلی بینی دسترسی یافته و تغییرات و اصلاحات لازم در این اندام را انجام می دهد.

در عمل به روش بسته ، پزشک مانورهای لازم در بینی را تنها از طریق سوراخ های بینی انجام می دهد و برشی را در خارج از بینی ایجاد نمی کند. صرفنظر از نوع تکنیک به کار رفته در اجرای فرایند عمل ، رعایت مراقبت های لازم در طول دوره بهبود ، برای دستیابی به نتیجه مطلوب از فرایند جراحی ، الزامی می باشد.

اجتناب از وارد آمدن فشار یا ضربه به بینی ، یکی از این دستورالعمل ها است. در طول رابطه جنسی بعد از عمل بینی ، به علت حرکات فیزیکی ، احتمال وارد آمدن ضربه هر چند مختصر به بینی ، دور از انتظار نیست. با توجه به اینکه تغییرات و اصلاحات انجام شده در بینی بر روی استخوان ها و اجزای مینیاتوری این اندام انجام می شود . باید به همان اندازه با این اندام با ملایمت و ظرافت رفتار شود.

بعلاوه ، رابطه جنسی باعث بالا رفتن فشار خون می شود. افزایش فشار خون می تواند مویرگ های ظریف را تحت تاثیر قرار داده . و در نتیجه احتمال تورم و خونریزی را افزایش دهد.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | ملاحظات در خصوص رابطه جنسی بعد از عمل بینی

نوع رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

نوع رابطه جنسی در زمان از سر گیری این رابطه جنسی بعد از عمل بینی ، ایفای نقش می کند و می توان آن را به منزله یک چراغ سبزی در نظر گرفت که شما را مجاز به ورود به این رابطه می نماید. برخی از گزینه های سبز شدن چراغ ورود به رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی ، شامل موارد زیر می باشد :

اگر رابطه شما در سطحی باشد که باعث افزایش فشار خون نشود. می توان آن را بلامانع تلقی کرد. رابطه جنسی بر روی فشار خون اثر می گذارد. بالا رفتن فشار خون برای مویرگ های بافت مخاطی که دوره بهبود خود را سپری می کنند ، اتفاق خوبی محسوب نمی شود.
تورم یکی از عوارضی است که پزشک ، راهکارهایی را برای کنترل آن با هدف سپری شدن سریع تر دوره بهبود و نمایان شدن نتیجه جراحی ، توصیه می کند. اقداماتی از قبیل رابطه جنسی شدید ، باعث تشدید تورم می شود . و این امر می تواند نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار داده و دستیابی به نتیجه نهایی را به تعویق بیاندازد. بنابراین باید سعی کنید رابطه جنسی خود را از نظر سطح ملایمت ، در سطحی حفظ کنید که فرصت برای مانور تورم و تشدید آن فراهم نشود.
رابطه جنسی می تواند ضریب وارد آمدن ضربه به بینی شما را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهد. وارد آمدن ضربه به اندام ظریفی که اجزای مینیاتوری آن ، در حال بهبود هستند. اصلاً اتفاق خوبی محسوب نمی شود. در زمان رابطه جنسی ، باید بسیار مراقب باشید . که کوچکترین ضربه یا فشاری به بینی شما وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *