راهنمای کامل درباره عمل بینی گوشتی 

مرجع کامل عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی  | امروزه جراحی های زیبایی بیش از گذشته طرفدار دارند. یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی که با اهداف درمانی نیز انجام می شود، عمل بینی است. رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلاستیک است که در بین ایرانیان انجام می شود. امروزه زنان و مردان عمل زیبایی بینی را راهی جهت تقویت و بهبود شکل ظاهری چهره خود می دانند. علاوه بر زیبایی، عمل بینی می تواند مشکلات تنفسی و اشکالات ساختاری بینی را نیز رفع کند.

عمل بینی به دو دسته اصلی عمل بینی گوشتی و عمل بینی استخوانی تقسیم‌ بندی می‌ شود. بینی گوشتی رایج ترین نوع بینی در سراسر جهان به ویژه ایران است. انجام چنین جراحی هایی بر روی ایرانیان با تنوع قومیتی موجود باید با تحلیل و شناخت بیشتری انجام شود. بینی گوشتی به دلیل خصوصیات ظاهری از پیچیدگی بیشتری هنگام عمل برخوردار است. به همین دلیل باید توسط یک جراح بینی متخصص انجام شود که دارای مهارت و تجربه بالایی در زمینه عمل بینی است.

در این مقاله سعی شده تا عمل بینی گوشتی مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه کسب نمایید.


مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

جراح بینی اصفهان | عمل بینی گوشتی مردانه

خصوصیات بینی گوشتی

بدون شک، درک جامع آناتومی بینی اولین گام برای انجام جراحی موفقیت آمیز است. موضوع مهمی که در جراحی های پلاستیک صورت، مانند عمل زیبایی بینی، باید در نظر گرفته شود، تفاوت های آناتومیکی بین اقوام مختلف است که نیاز به استفاده از روش های متمایز دارد. با این وجود افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، خصوصیات و ویژگی های نسبتاً یکسانی به شرح زیر دارند:

  1. وجود منافذ باز زیاد روی پوست بینی
  2. ضخامت زیاد پوست
  3. ترشح زیاد غدد چربی
  4. سوراخ های بینی نامتقارن بزرگ و برجسته نکته بینی
  5. پره های دایره ای شکل و بزرگ
  6. وجود تعداد زیادی غضروف های ضعیف و کوچک

موارد ذکر شده از مهم‌ ترین خصوصیات بینی گوشتی هستند، که در هنگام عمل بینی گوشتی مورد توجه قرار میگیرند، اما از دیگر ویژگی‌های بینی گوشی می‌ توان گفت که ارتفاع پره های بینی از قسمت کناری نسبت به بینی استخوانی بیشتر است. در اکثر این نوع بینی ها نوک بینی حالت افتاده دارد، به صورتی که گویی به سمت پایین کشیده شده است. عرض بینی گوشتی نیز نسبت به بینی های طبیعی بیشتر است و بر خلاف بینی استخوانی نمی‌ توان خطوط را در نواحی مختلف بینی مانند پره بینی به وضوح مشاهده کرد.

اکثر افرادی که دارای بینی گوشتی هستند، بیشتر دچار جوش و آکنه می شوند و این به دلیل فعالیت غدد چربی روی پوست بینی آنها است. برخی از آن ها گوشت اضافه بینی نیز دارند. داشتن بینی گوشتی به ویژگی های قومی و ژنتیکی فرد بر می‌ گردد. اما گاهی تروما یا آسیب بینی ممکن است به مرور باعث پهن و بزرگ تر شدن بینی شود.

نحوه انجام عمل بینی گوشتی

اولین سوالی که ممکن است افراد دارای بینی گوشتی از پزشک خود بپرسند، این است که عمل بینی گوشتی یا رینوپلاستی بینی گوشتی چیست و چگونه عمل بینی گوشتی از این طریق به تغییر چهره و زیبایی بهتر آن ها کمک خواهد کرد؟ رینوپلاستی یکی از چالش برانگیزترین عمل های جراحی بینی است و عمدتاً برای بهبود ظاهر بینی و عملکرد آن انجام می شود. در واقع عمل زیبایی بینی گوشتی با ایجاد تغییراتی در چارچوب استخوانی و غضروفی به رفع ناهنجاری، بهبود ساختار و ویژگی های ظاهر بینی کمک می کند و ساختارهای غیر طبیعی در حفره بینی را از بین می برد.

جراح بینی اصفهان| بینی گوشتی چیست ؟

حفره بینی از سوراخ های بینی تا بالای گلو امتداد دارد و از استخوان ها، بافت نرم و غضروف های مختلف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند به بازیابی جریان هوا و عملکرد کامل حفره بینی آسیب دیده یا بیمار کمک کند. عمل بینی گوشتی و استخوانی با استفاده از دو تکنیک اصلی عمل بینی باز و عمل بینی بسته انجام می شود. استفاده از هر کدام از این روش ها به نظر جراح بستگی دارد. هر کدام از این تکنیک ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در زیر با آن‌ها بیشتر می پردازیم:

عمل جراحی بینی گوشتی به روش بسته

عمل بینی گوشتی به روش بسته شامل برش هایی است که در داخل بینی ایجاد می شوند. پس از آن پزشک با استفاده از ابزار مخصوص خود پوست را از اسکلت بینی جدا می کند و به نحوی آن را به سمت بالا قرار می‌ دهد که بتواند تغییرات لازم را به آسانی روی بینی ایجاد نماید. استفاده از این روش مزایای متعددی دارد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره نمود:

بیمار مدت زمان کمتری را در اتاق عمل خواهد بود: استفاده از بی حسی کمتر در این روش حداقل نیم ساعت زمان جراحی بینی را کوتاهتر می کند.
برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی شود: کلوملا تیغه غضروفی است که در قسمت پایینی سپتوم بینی قرار دارند و باعث جداسازی سوراخ های بینی می شود. این تیغه نوک بینی را را به پایه بینی متصل می کند.
نوک بینی بعد عمل بینی گوشتی کمتر ورم می کند: پس از مدت کوتاهی نیز ورم ها به خودی خود برطرف می شوند. از آنجا که برشی در ناحیه کلوملا ایجاد نمی شود، بنابراین جریان خون همچنان بعد از جراحی ادامه دارد. به همین دلیل احتمال تورم بینی بعد از جراحی بسیار کم است.
آثار زخم و جراحت روی پوست باقی نمی ماند: همانطور که گفته شد برش‌ها در داخل بینی اعمال می شوند از همین رو روی سطح پوست بینی هیچ گونه زخم یا جراحتی مشاهده نخواهد شد.
در کنار همه مزایایی که عمل بینی گوشتی به روش بسته دارد، عدم دسترسی کافی به ساختار بینی برای اعمال تغییرات عمده یکی از مهمترین معایب این روش است.

جراح بینی اصفهان | دانستنی های عمل بینی گوشتی مردانه

عمل جراحی بینی گوشتی به روش باز

برای بینی ها که دارای غضروف های زیاد و نوک پهن هستند، جراحی به روش باز گزینه بهتری محسوب می شود. زیرا پزشک از طریق ایجاد برش های خارجی به ساختار و اسکلت بینی بیشتر دسترسی دارد. این باعث می‌شود تا عدم قرینگی سوراخ های بینی بهتر درمان شوند. از طرفی قرار دادن پروتز، پیوند غضروف یا گرفت های استخوانی با استفاده از جراحی باز بهتر و سریعتر انجام می شود. عمل زیبایی بینی گوشتی از این طریق نتایج قابل قبول و کامل تری را نیز به همراه خواهد داشت.

بنابراین اگر شکل ظاهری بینی شما بسیار کج یا پیچ خورده است یا به دنبال جراحی ترمیمی و ثانویه هستید، پزشک به شما جراحی عمل بینی گوشتی به روش باز را توصیه می کند. در کنار مزایای این روش می توان به تورم بیشتر، دوره نقاهت طولانی تر و ایجاد برش روی پوست بینی به عنوان معایب اصلی اشاره کرد. در مواردی که پره های بینی از سایز طبیعی بسیار بیشتر باشند، پزشک ناچار است برای کوچک کردن آن ها برش هایی را در کناره های بینی ایجاد نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *