پس از جراحی فک چه اتفاقی می افتد ؟

دوره پس از جراحی فک

پس از درمان ارتودنسی و جراحی فک معمولا بیماران احساس ناراحتی می کنند. گرچه سطح درد در هر بیماری متفاوت است. وقتی به خانه می روید، مهم‌تر از همه اینست که یکی از دوستان یا اعضای خانواده، شب اول کنار شما باشد. درضمن یادتان باشد که داروهای توصیه شده یا تجویز شده را مصرف کنید.

در روز دوم پس از جراحی فک می‌توانید دوش بگیرید. اما باید از دوش‌های گرم و طولانی‌مدت که ممکن است باعث خونریزی در فک بالا شود، خودداری کنید.

حداقل تا یک ماه پس از جراحی :

  • از انجام تمرینات ورزشی،
  • هر گونه بلند کردن وسایل سنگین
  • یا فعالیتی که فشار خون یا نبض شما را بالا می برد، خودداری کنید.
  • رگ‌های خونی هنوز پس از جراحی ارتوگناتیک در حال بهبود هستند و هرگونه افزایش فعالیت ممکن است باعث خونریزی شود. ممکن است بعد از دو هفته بتوانید ورزش های سبک را شروع کنید. اما تا ۴ الی ۶ هفته بعد از جراحی هیچ تمرین قلبی انجام ندهید.
  • حداقل تا ۴۸ ساعت پس از بیهوشی، با وسیله نقلیه رانندگی نکنید یا کارهایی را که نیاز به هماهنگی دارد انجام ندهید.
  • خونریزی : در بزرگسالان یا کودکان خونریزی جزئی از عوارض محل های جراحی در دهان یا بینی‌یت که البته غیر معمول هم نیست.
  • اگر جراحی فک بالایی داشته اید، ممکن است وقتی سر خود را به جلو یا عقب خم می کنید، متوجه خروج خون از بینی خود شوید. معمولا ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی ممکن است خونریزی یا ترشح داشته باشید. با این حال، اگر خونریزی بیش از حد باشد یا هر گونه نگرانی در این مورد دارید، حتما با جراح فک و صورت تماس بگیرید.
  • تورم : تورم شاید یکی از اثرات بعد از عمل جراحی فک باشد.

جراح بینی اصفهان | جراحی فک

در هر بیماری هم متفاوت است. ولی هر بیماری باید میزانی از تورم را در ناحیه گونه و همچنین پایین گردن داشته باشد. تورم در روز چهارم به حداکثر میزان خود می رسد و پس از دو هفته به آرامی فروکش می کند. هنوز حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد تورم وجود دارد که می تواند تا ۲ تا ۳ ماه پس از جراحی بماند. در طول عمل جراحی و بلافاصله پس از آن داروهایی برای کمک به کاهش مقداری از این تورم به شما داده می شود، اما زمانی که در روز سوم رخ داد، کار بسیار کمی برای از بین بردن آن انجام می شود.

شما فقط باید در سه تا چهار روز اول در حالی که بیدار هستید یخ روی صورت خود قرار دهید. یخ همچنین یک اثر بی حس کننده خواهد داشت که هرگونه حساسیت بعد از عمل را کاهش می دهد. باید مراقب باشید که یخ زیاد مستقیما روی پوست نمالید، زیرا ممکن است باعث سوختگی شود. پس از روز چهارم، یک کمپرس آب گرم برای کمک به کاهش تورم توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *