عارضه گوش درد بعد از جراحی و کشیدن دندان عقل

گوش درد بعد از کشیدن دندان عقل

گوش درد بعد از جراحی دندان عقل | ممکن از بعد از جراحی دندان عقل نهفته شما دچار گوش درد شوید. عصب های گوش به فک و حلق و حنجره متصل هستند. در صورتی که دندان عقل به گونه ای قرار گرفته باشد که به فک آسیب برسد بعد از کشیدن آن روی عصب فک تاثیر می گذارد. و از آنجا که عصب فک و گوش به هم مربوط اند دچار گوش درد می شوید.

در ادامه این بخش به درد و عفونت دندان عقل نهفته و سایر موارد وابسته به آن صحبت می کنیم . با ماه همراه باشید :

مطالب خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

بی حسی زبان بعد از جراحی دندان عقل

در هنگام جراحی دندان عقل نهفته ممکن است زبان نیز بعد از آن بی حس شود. عصب های زبان ارتباط مستقیمی با عصب های دندان عقل دارند. به همین خاطر در هنگام جراحی ممکن است عصب ها دچار اختلال شده و برای مدتی زبان شما بی حس بماند.

جراح فک اصفهان | تهدید دندان عقل برای دیگر دندان ها

عفونت دندان عقل نهفته

هنگامی که دندان عقل دچار عفونت شود ضروری است جراحی دندان عقل نهفته انجام شود. اما قبل از جراحی دندانپزشک اقدام به از بین بردن عفونت با تجویز دارو خواهد کرد. در صورتی که بعد از جراحی نیز بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید دندانتان دچار عفونت خواهد شد. از نشانه های آن بوی بد دهان، بد طعم شدن غذا، متورم شدن گونه و… است.

چرا باید دندان عقل نهفته را جراحی کنیم؟

جراحی دندان عقل نهفته به انگلیسی Implanted wisdom tooth surgery نیز گفته می‌شود بسیار مهم است و باید تحت نظر متخصص انجام شود. و بهتر است برای جراحی دندان عقل نهفته در بارداری ابتدا با پزشک جراح فک خود مشورت کنید.

دندان عقل آسیب دیده یا نیمه آسیب دیده می تواند مشکلاتی را برای فک، سایر دندان ها و در نهایت برای سلامت فرد ایجاد کند. دندان عقل نهفته بالا یا بهتر است بگوییم در فک بالا یا دندان عقل نیمه آسیب دیده در فک پایین می تواند باعث ذخیره غذا در دهان شده، التهاب لثه و آسیب به دندان های مجاور شود. پس در نتیجه جراحی دندان عقل نهفته افقی فک پایین از اهمیت بالایی برخوردار است و باید جدی گرفته شود.

یکی از عوارض دائمی دندان عقل نهفته در فک این است که در دراز مدت باعث ایجاد مشکلات جدی در انسان و ایجاد کیست در فک، تومور و در نهایت تخریب استخوان فک می شود. جراحان دهان اکیداً جراحی دندان عقل نهفته را قبل از سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی توصیه می کنند، زیرا بی توجهی در این درمان می تواند عواقب جدی برای سلامت انسان داشته باشد.

آیا دندان عقل نهفته درد دارد؟

شاید بدترین عارضه ای که این مشکل به همراه دارد همان درد باشد. فضای رشد دندان در انتهای فک شما بسیار کم است و این فشار بالا باعث ایجاد دردهای وحشتناک خواهد شد. این درد در بسیاری از افراد قابل تحمل نیست و باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کند. بعضی از اوقات دندان در داخل لثه شما رشد می کند که به شدت عصب های لثه را تحریک خواهد کرد. همین امر درد ناشی از آن را چند برابر می کند و در نهایت از طاقت فرد فراتر می رود. با توجه به مشکلاتی که دندان عقل به وجود می آورد بهتر است که برای کشیدن آن وقت را هدر ندهید.

جراحی دندان عقل نهفته فک بالا

کشیدن دندان عقل کمی پیچیده تر از سایر دندان های شما خواهد بود. به دلیل موقعیت خاص این دندان به سختی می توان آن را بیرون آورد. از همین رو دندانپزشک باید با مهارت بالای خود این کار را به صورت حرفه ای انجام دهد. دندان عقل هم در فک بالا و هم در فک پایین دیده می شود.

با این حال دندان عقل فک بالا حساسیت بیشتری دارد و باید با احتیاط بیشتری کشیده شود. در حال حاضر جراح فک اصفهان ، خدمات مربوط به دندان عقل را نیز انجام می دهد و مشکلات این بخش را در کمترین زمان ممکن حل خواهد کرد. مسلما به کار بستن اصول و قواعد علمی می تواند کمک زیادی به حل این مسئله بکند.

جراح فک اصفهان | تهدید دندان عقل برای دیگر دندان ها .

جراحی دندان عقل نهفته با بیهوشی

این متد سال های زیادی است که انجام می شود و بخش زیادی از جامعه از آن بهره می برند. در این روش شخص ابتدا با کمک بیهوش کننده هوشیاری خود را از دست می دهد و سپس عمل جراحی آغاز می گردد. فرایند کشیدن دندان عقل با کمک تیغ جراحی و توسط دندانپزشک صورت می گیرد.

بعد از اینکه عمل به اتمام رسید شخص به هوش می آید. در روزهای اول بعد از عمل باید مراقبت های مختلف را جدی گرفت و به صورت دقیق رعایت نمود. در ۲۴ ساعت اول بعد از جراحی حتما باید غذاهای مایع و بسیار سبک خورده شود.

کیست دندان عقل نهفته چیست؟

در داخل فک انسان کیسه ای وجود دارد که دندان عقل در آن رشد می کند، اگر این کیست پر از مایع باشد، کیست های خطرناک و آزار دهنده ای در دندان عقل پنهان می شود که باعث آسیب عصبی می شود. لازم به ذکر است که کیست های دندان عقل در اطراف دندان ایجاد می شود. پس از اتمام جراحی دندان عقل نهفته، حدود ۱ هفته درمان ناحیه جراحی شده و ۴ هفته درمان لثه به‌طول می‌انجامد. درصورتی که در طول انجام پروسه درمان آسیبی به فک و ناحیه دندان عقل وارد شود، طول درمان می‌تواند تا ۶ ماه افزایش یابد.

عموما برای این پروسه، نکاتی توسط جراح به بیمار گوشزد می‌شود تا خطرات به حداقل برسد؛ اما برخی عوارض ممکن است در این چند هفته رخ دهد که بعضا اجتناب ناپذیر هستند. این عوارض عبارت است از:

1. متورم شدن و التهاب لثه، به‌خصوص قسمت جراحی شده
  2. گرفتگی و احساس درد در ناحیه فک و دندان