بیهوشی عمل بینی چقدر طول می کشد؟

بیهوشی عمل بینی چقدر طول می کشد؟

آیا مدت زمان بیهوشی در ایجاد عوارض بیهوشی عمل بینی تاثیر دارد؟

 

مدت زمان به هوش آمدن بعد از عمل بینی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید بدانید بیهوشی عمل بینی چند ساعت است، باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید که از جمله آنها می توان به نوع بینی، نوع جراحی و میزان تخصص و مهارت پزشک اشاره کرد. مدت زمان بیهوشی عمل بینی بر اساس میزان سادگی و پیچیده بودن آن از ۱ تا ۳ ساعت به طول می انجامد.

بیهوشی عمل بینی چقدر طول می کشد؟ | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان

دکتر بهنام خرمی ، جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

بیهوشی عمل بینی

  • نوع بینی (گوشتی یا استخوانی):بینی های گوشتی به دلیل پوست بینی ضخیم و تعداد غضروف های بیش تر و ضعیف تر به زمان بیشتری برای جراحی نیاز دارند. زیرا گاهی پزشک مجبور است از پیوندهای غضروفی استفاده کند، از همین رو زمان بیهوشی نیز بیشتر خواهد بود.
  • نوع جراحی (باز یا بسته):در جراحی به روش بسته، مدت زمان بیهوشی کمتر است. زیرا برش های کمتری روی بینی بیمار اعمال می شود. در برخی مواقع نیز بی حسی موضعی برای عمل بینی بسته کفایت می کند. در جراحی به روش باز به دلیل دسترسی بیشتر به ساختارهای بینی پزشک مجبور است برش های بیشتری را ایجاد نماید. از همین رو زمان بیشتر برای اعمال تغییرات و بخیه زدن نیاز است. همه این موارد باعث می‌شوند تا زمان بیهوشی عمل بینی طولانی تر شود.
  • تخصص و مهارت پزشک جراح: اگر می خواهید به طور دقیق بدانید که بیهوشی عمل بینی چقدر است؟ نباید مهارت پزشک نادیده گرفته شود. به طور حتم پزشکی که به اصول و روش های جدید جراحی به طور کامل مسلط بوده و همچنین از تجربه کافی برخوردار است، با سرعت و مهارت بیشتری جراحی را انجام خواهد داد و این به معنی کاهش زمان بیهوشی عمل بینی است.
  • شرایط دیگر: زمان خروج از بیهوشی همچنین تحت تاثیر شرایط فیزیکی بیمار، میزان استفاده از داروهای بیهوشی و مدت زمان جراحی بینی است.

 


مطالعه بیشتر:

عوارض بیهوشی عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *