حرف زدن بعد از عمل بینی

آیا حرف زدن بعد از عمل بینی عوارضی به دنبال دارد؟

عمل بینی به خودی خود عوارضی مانند تورم و بی حسی و مواردی از این دست را به دنبال دارد. حرف زدن به صورتی که دهان بسیار باز شود و حتی خندیدن و گریه کردن باعث حرکت بیشتر بینی می شود، حرکات صورت و بینی به ویژه در ساعات و روزهای اولیه بعد از جراحی بینی ممکن است تورم و درد را افزایش دهد.

بی حرکت ماندن بینی برای فرم گرفتن یکی از نکاتی است که اغلب جراحان توصیه می کنند. برای درک این موضوع اگر هنوز عمل نکرده اید کمی بخندید یا حرف بزنید و در همین حین دستتان هم روی بینی باشد خواهید دید که با حرکات صورت بینی نیز حرکت می کند. به همین دلیل هم توصیه می شود از کارهایی که باعث این حرکات ناخواسته بعد از جراحی می شود بپرهیزید.

جراح بینی اصفهان | حرف زدن بعد از عمل بینی

محدودیت های حرف زدن بعد از عمل بینی

با وجود اینکه برخی جراحان معتقدند که حرف زدن بعد از عمل بینی محدودیت خاصی ندارد؛ اما برخی دیگر توصیه می کنند که در طول 48 ساعت اول بعد از عمل و حداقل چند هفته اول بیماران کمتر صحبت کنند و بخندند تا با این کار روند بهبودی خود را سرعت ببخشند و آسان تر کنند.بهترین کار برای از بین بردن تورم، نگه داشتن بینی در حالت عمودی است زیرا تورم بعد از عمل بینی با گرانش کمتر زمین از بین می رود.

نکته دیگر اینکه بسیار اهمیت دارد در هنگام بهبودی جراحی زیبایی بینی، لب فوقانی را ثابت نگه دارید. این امر به شما اين امکان را می دهد که بینی کمتر حرکت کند. حرکت دادن زیاد بینی در روزهای اول پس از جراحی بالقوه منجر به افتادگی نوک (پتوز) می شود.

در واقع اگر با حرف زدن یا حتی خندیدن دهان شما بسیار باز می شود و احساس درد در منطقه عمل می کنید بهتر است که این کارها را انجام ندهید. با این حال، اگر مشکلی ندارید، پیشنهاد می شود با جراح عمل خود صحبت کنید تا ببینید که توصیه های خاص آنها برای شما چیست!


دکتر بهنام خرمی

جراح بینی اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر بهنام خرمی متخصص و جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی :

احساس بوی بد بینی بعداز عمل

شست و شوی بینی بعد از عمل

آیا جراحی بینی باعث کم خونی می شود؟

مراقبتهای جراحی بینی گوشتی

درمان انحراف بینی

شرایط لازم برای جراحی بینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *