درمان دندان نیش بیرون زده

درمان دندان نیش بیرون زده بدون ارتودنسی

دندان نیش بیرون زده  | زیبایی دندان های خود را بدون انجام ارتودنسی به دست آورید. یکی از معیار اصلی زیبایی که در اعتماد به نفس افراد تاثیر زیادی دارد، زیبایی و مرتب بودن دندان ها است. با وجود این معیار افراد می توانند به راحتی لبخند بزنند و در میان افراد حاضر شوند. یکی از مشکلاتی که سبب می شود تا افراد نتوانند از خندیدن خود احساس رضایت کنند، دندان نیش بیرون زده است.

دندانهای نیش که می توانند با بیرون زدن ظاهری بد به خود بگیرند و از اعتماد به نفس افراد کاهش دهند. باید بدانید که می توانید این دندان را بدون استفاده از ارتودنسی نیز مرتب کرد و دوباره زیبایی خود را به دست آورد.

علت رشد نا بجای دندان نیش چیست؟

بنا به دلایل مختلف ممکن است دندان نیش در محل مناسب خود رشد نکند. گاهی ممکن است دندان نیش به سمت سقف دهان (کام) متمایل شود و به جای مکان طبیعی خود، کاملا خارج از قوس دندانی و در فضای کام رشد کند. گاهی هم ممکن است دندان نیش بیرون زده و از قوس دندانی به سمت جلو حرکت کند. در هر دو این موارد دندانپزشک می تواند با درمان ارتودنسی نا هنجاری دندان نیش را اصلاح کند و آن را در مکان طبیعی خودش قرار دهد. دندان های نیش به دلایل مختلفی خارج از محل مخصوص خود رشد می کنند:

جراح بینی اصفهان | درمان دندان نیش بیرون زده

عوامل ژنتیکی

در اثر وجود عوامل ژنتیکی ممکن است دندان نیش به سمت کام حرکت کرده و در آن جا رشد کند. گاهی هم ممکن است دندان نیش به دلایل ژنتیکی و وراثتی به صورت نهفته باقی بماند. در این موارد با درمان ارتودنسی دندان ها به حالت عادی باز خواهند گشت.

کمبود فضای کافی

یکی از دلایل رشد نا بجای دندان نیش، کمبود فضای کافی برای رشد است. هنگامی که دندان نیش شیری به دلیل پوسیدگی، یا به هر دلیل دیگری زودتر از موعد مقرر، از دست برود، یک فضای خالی در لثه کودک ایجاد می کند. در این هنگام دندان های دیگر به سمت فضای خالی حرکت کرده و سعی می کنند تا جای خالی دندان از دست رفته را پر کنند.

هنگامی که جای دندانهای نیش به وسیله دندان های دیگر پر می شود، دندان نیش دائمی فضای کافی برای رشد نخواهد داشت و به سمت عقب یا جلو متمایل می شود. به این ترتیب دندان نیش بیرون زده و از مسیر طبیعی رشد خود منحرف می شود.


آشنایی با سایر مطالب مفید و خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دندانهای نیش بیرون زده؛ یکی از مشکلات دندان های نامرتب

در ابتدا باید بدانید که بیرون زده به دندان هایی گفته می شود که در حالت طبیعی خود قرار ندارند. در موقعیت‌ هایی که به دندان های نیش، دندان های نیش بیرون زده گفته می شود که این دندان ها بالاتر از بقیه دندان ها قرار بگیرند و ظاهری بلند تر به دندان های نیش دهند.

جراح فک اصفهان  | دندان نیش بیرون زده

در برخی موارد دندانهای نیش در ردیف بقیه دندان ها رشد نکرده اند و بالاتر از خط لثه رشد می کنند. این مورد علاوه بر این که می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس افراد بگذارد می تواند باعث به وجود آمدن مسائل بهداشتی شود. اما آیا می دانید که به وجود آمدن دندان نیش بیرون زده به چه دلیل است. ادامه مطلب را برای آشنایی با دلیل آن از دست ندهید.

دلایل مختلفی می توانند سبب ایجاد شدن دندان نیش بیرون زده شوند. یکی از دلایلی که در بیشتر افراد شایع است، این می باشد که به دلیل موقعیت‌ های دندان های دیگر دندان نیش به حالت بیرون زده رشد می کند. در صورتی که دندان نیش شما برای رشد کردن فضای کافی نداشته باشد، می تواند به صورت کج رشد کند و ظاهر دندان های شما را خراب کند. البته عوامل دیگری نیز می توانند سبب این مورد شوند که از آن ها می توان به دلیل ژنتیکی اشاره کرد.

چرا باید سریعا نسبت به درمان عمل کرد ؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باید سریعا نسبت به درمان دندان نیش بیرون زده خود عمل کنید، بهداشت دهانی شما می باشد. شما برای این که بتوانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و همچنین برای این که بتوانید در جویدن خوب عمل کنید، باید نسبت به درمان دندان نیش بیرون زده خود عمل کنید.

روش های مختلفی وجود دارند که می‌ توانید با استفاده از آن ها دندان نیش بیرون زده خود را درمان کنید، یکی از این روش ها، لمینت کردن دندان نیش بیرون زده است. البته شما می توانید دندان خود را ارتودنسی کنید، اما این کار زمان زیادی می برد و پیشنهاد ما انجام دادن روش بعدی یعنی لمینت کردن آن است.

توجه داشته باشید که استفاده از روش لمینت دندانهای نیش بیرون زده، زمانی امکان پذیر است که میزان بیرون زدگی دندان کم باشد. برای این که بتوانید متوجه شوید که آیا می توانید از روش لمینت دندان استفاده کنید، بهتر است با جراح فک اصفهان تماس بگیرید.

جراح بینی اصفهان | درمان دندان نیش بیرون زده ..

در روش لمینت دندان نیش بیرون زده، متخصص دندانپزشک، کمی از دندان شما را می تراشد و از مینای دندان شما برمی‌دارد. پس از انجام این کار، به سراغ لمینت کردن دندان می رود. با استفاده از این راهکار می توانید به راحتی و در زمانی کوتاه دندان های منظمی داشته باشید. البته از روش های دیگر، کشیدن دندان و کاشت دندان است که در مواقع اضطراری پیشنهاد می شود.

لمینت کردن دندانهای نیش بیرون زده، می تواند به شما امکان خندیدن با اعتماد به نفس بالا و سلامتی کامل دندان ها را بدهد. البته توجه داشته باشید که استفاده از این روش مراقبت هایی دارد که حتما از پزشک خود بپرسید و تمامی آن نکات را رعایت کنید. یکی از دلایلی که می تواند اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد یا سبب مشکلات بهداشتی در دهان افراد شود، دندانهای نیش بیرون زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *