روش‌های مراقبت از بخیه‌ بعد از عمل بینی

بررسی روش‌های مراقبت از بخیه‌ بعد از عمل بینی

مراقبت از محل بخیه بعد از عمل بینی باعث می‌شود دوران نقاهت بیماری کوتاه شود و از طرف دیگر رضایت بیمار از نتیجه جراحی بیشتر شود. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر بهنام خرمی (بهترین جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان) روش‌های مراقبت از بخیه‌ بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

کنترل سرفه و عطسه

با عطسه و سرفه به بخیه‌ها فشار وارد می‌شود و ممکن است باعث پاره شدن آن‌ها شود. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از عمل هنگام عطسه و سرفه دهان باز باشد تا به بخیه‌ها فشار وارد نشود.

خشک کردن جای بخیه‌ها

مرطوب ماندن جای بخیه بعد از عمل باعث می‌شود بخیه‌ها عفونت کنند و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند. به همین دلیل لازم است پوست به دقت تمیز و خشک شود تا از بروز عارضه جلوگیری شود.

محدود کردن فعالیت‌ها

بعد از عمل بینی لازم است به مدت ۲ تا ۳ هفته فعالیت‌های فرد محدود شود و ورزش سنگین انجام ندهد. زیرا در این صورت محل بخیه متورم و دردناک می‌شود.

مراقبت از بخیه‌ بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | دکتر بهنام خرمی

کشیدن بخیه‌ها

دکتر جراحی بینی بعد از حدود ۱۰ روز بخیه‌های عمل بینی را می‌کشد. معمولاً این اقدام بدون درد است، اما در صورتی‌که آستانه تحمل درد فرد کم باشد و طاقت نداشته باشد، پزشک می‌تواند از بی‌حسی موضعی استفاده کند.

محافظت از نور خورشید

کسانی که عمل بینی انجام داده‌اند برای محافظت از زخم و بخیه لازم است از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنند. زیرا نور خورشید روند بهبود زخم را طولانی می‌کند.

عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات

سیگار و قلیان و نوشیدن مشروبات الکلی از عادت‌های مضر در سبک زندگی هستند که باعث می‌شوند بهبود جای بخیه به تعویق بیفتد و ترمیم محل بخیه بعد از عمل بینی به کندی پیش رود یا اینکه جای زخم روی پوست بماند.

لینک های کاربردی: جراح بینی اصفهان _ جراح فک اصفهان

صفحه ی دکتر بهنام خرمی در کلینیک 24 | جراح فک اصفهان در کلینیک 24 | جراح بینی اصفهان در کلینیک 24

دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان در دکتر آف | جراح فک اصفهان در دکتر آف | جراح بینی اصفهان در دکتر آف