شست و شوی بینی بعد از عمل

شست و شوی بینی بعد از عمل چگونه است؟

شستشوی بینی با سرنگ: بعد از دو هفته، می‌توان برای شست و شوی بینی اقدام کرد. برای این کار می‌توانید از سرنگ و یا دستگاه‌های مخصوص این کار کمک بگیرید. با این حال شست و شوی بینی جراحی شده با شستن معمولی متفاوت است. در شست و شو با سرنگ باید نوک آن را به آرامی درون سوراخ بینی بگذارید و سرم آب و نمک را به درون بینی با فشار وارد کنید. سر خود را به یک سمت خم کنید تا محلول به سادگی از همان سوراخ بیرون بیاید. نیازی نیست فشار و حجم محلول به اندازه‌ای باشد که از سوراخ دیگر بینی خارج شود.

پس از شست و شوی یک سوراخ، بسیار آرام فین کنید تا محلول کم کم تخلیه شود. به هیچ روی به بینی فشار وارد نکنید. این کار را برای سوراخ دیگر هم تکرار کنید. تعداد دفعات انجام این کار بسته به میزان عفونت بینی و بوی بد، توسط پزشک  جراح بینی اصفهان مشخص می‌شود. اما می‌توانید این کار را تا جایی که بوی بد بینی کاهش پیدا کند، روزی چند نوبت تکرار کنید.

درصورت ایجاد عفونت بینی و بوی بد آن، باید با پزشک خود مشورت کنید. تمیز کردن سوراخ بینی، ضد عفونی کردن بینی با پماد و یا محلول‌های مخصوص و همچنین مصرف آنتی بیوتیک، به کنترل یا کاهش عفونت کمک می‌کند. در صورتی که منشا ایجاد عفونت به این سادگی برطرف نشود، ممکن است به جراحی و برداشتن عامل عفونی نیاز باشد.

جراح بینی اصفهان | شست و شوی بینی بعد از عمل

مطالب پیشنهادی :

تغییر صدا پس از جراحی بینی

دوام جراحی زیبایی بینی چقدر می باشد؟

احساس بوی بد بینی بعداز عمل

عفونت بینی بعد از عمل