علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی

بررسی علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر بهنام خرمی (بهترین جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان) علل احساس بوی بد بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. معمول است که بعد از باز شدن مجرای بینی بوی بدی را احساس کنید. علت بوی بد بینی بعد از عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌تواند در طول فرآیند بهبودی رخ دهد. احساس بوی بد داخل بینی در دو هفته اول یا ماه اول بعد از جراحی بینی معمولاً به دلیل ترشحات و لخته‌های باقی مانده از جراحی می‌باشد و با مراقبت‌های بعد از جراحی رفع می‌شود.

خون خشک، وجود مخاط، بسته شدن موقتی بینی و پوسته پوسته شدن از عوامل موثر در بوی بد بینی بعد از عمل زیبایی هستند.

از طرفی، جراح در حین عمل بینی، برش‌هایی را در داخل و خارج بینی ایجاد کرده و سپس ساختار غضروف و استخوان را به منظور تغییر شکل آن اصلاح می‌کند. این برش‌ها خطر عفونت را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به بوی نامطبوع شوند. به طور کلی، مهمترین علت بوی بد بینی بعد از عمل باقی ماندن بخیه‌های غیرقابل جذب یا دائمی در داخل بینی است. این بخیه‌ها باعث ایجاد منافذ ظریف در داخل فضای حفره بینی می‌شوند و فضای خوبی را برای ورود میکروب‌ها ایجاد می‌کنند. همین موضوع باعث عفونت‌های میکروسکوپی کوچک و بوی بد می‌شود.

بوی بد بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | دکتر بهنام خرمی

از دیگر علل نادر بوی بد بینی بعد از عمل زیبایی، باقی ماندن مواد خارجی مانند تامپون در داخل بینی است. بنابراین توصیه می‌شود اگر بعد از برداشتن تامپون احساس وجود هرگونه مواد زائد را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین دلایل بسیار نادری مانند عفونت ناشی از نفوذ مخاط بینی در زیر پوست بینی، عفونت سینوسی پس از جراحی یا عفونت ساختار داخلی بینی وجود دارند. تمام مشکلات ذکر شده در بالا قابل درمان هستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

مدت ماندگاری احساس بوی بد بینی بعد از عمل جراحی

مدت زمانی که بعد از جراحی بینی باعث احساس بوی بد می‌شود. بسته به پیشرفت بهبودی در هر بیمار متفاوت است. به طور کلی، پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی و پرهیز از فعالیت‌های شدید در طول دوره نقاهت جراحی بینی می‌توانند به کاهش احتمال ایجاد بوی بد کمک کنند. اما با بهبود بافت‌ها در حفره بینی ممکن است برخی از بیماران تا چند هفته پس از جراحی، بوی نامطبوعی را از بینی خود احساس کنند. علاوه بر این، دلیل تورم و تحریک پوست بینی ممکن است تا سه ماه باعث ایجاد بوی بد شود.

اگر بوی بد بینی بعد جراحی دائمی باشد و شما بیش از سه ماه است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید. این احتمال وجود دارد که عفونت درجه پایین داشته باشید. بسته به آنچه در حین جراحی بینی شما رخ داده است. شاید یک جسم خارجی مانند یک بخیه دائمی کوچک همچنان در بینی باقی مانده باشد که منجر به عفونت شده است. پزشک در چنین شرایطی اقدام به برداشتن بخیه می‌کند و سپس یک دوره آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد تا بوی بد به طور کامل از بین برود. ممکن است پس از مدتی بوی بد دوباره احساس شود. اکنون دلایل دیگر مقصر اصلی ایجاد بو خواهند بود که پزشک باید مشکل را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهد.

لینک های کاربردی: جراح بینی اصفهان _ جراح فک اصفهان

صفحه ی دکتر بهنام خرمی در کلینیک 24 | جراح فک اصفهان در کلینیک 24 | جراح بینی اصفهان در کلینیک 24

دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان در دکتر آف | جراح فک اصفهان در دکتر آف | جراح بینی اصفهان در دکتر آف