علل استفاده پماد بعد از عمل بینی

بررسی علل استفاده پماد بعد از عمل بینی

انجام مراقبت‌های لازم بعد از انجام جراحی بینی برای اطمینان از بهبودی و به حداقل رساندن مشکلات بیشتر ضروری است. یکی از جنبه‌های مهم مراقبتی استفاده از پماد بعد از عمل بینی است. پمادها به دلایل مختلفی به بیماران تجویز می‌شوند و بیماران نیز باید به طور مرتب از آنها استفاده کنند. درک اهمیت پماد برای بعد از عمل بینی می‌تواند به طور قابل توجهی بر نتایج جراحی تاثیر بگذارد. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر بهنام خرمی (بهترین جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان) علل استفاده پماد بعد از عمل بینی را مورد بررسی قرار می دهیم.

دلایل استفاده پماد بعد از عمل بینی

پزشک بعد از عمل بینی یکسری مراقبت‌های ضروری را به بیمار ارائه می‌دهد که پماد یکی از آنهاست. پمادها خواص ضد التهابی و ضد عفونی دارند و باید بعد از اینکه تامپون برداشته شد، طبق دستور پزشک استفاده شوند. مصرف پماد بعد از جراحی بینی به چندین هدف انجام می‌شود که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

کاهش خشکی:

پماد به مرطوب نگه داشتن داخل بینی کمک می‌کند. مجرای بینی پس از جراحی ممکن است به دلیل کاهش جریان هوا و روند بهبودی خشک شود. خشکی می‌تواند منجر به حساسیت، خونریزی بعد از عمل بینی و سایر مشکلات شود.

عدم ایجاد پوسته:

جمع شدن پوسته داخل بینی یک اتفاق رایج پس از عمل است. این مشکل می‌تواند منجر به ناراحتی و انسداد مجاری بینی شود و به طور بالقوه در تنفس اختلال ایجاد کند. پماد به جلوگیری از ایجاد پوسته کمک می‌کند.

کاهش عفونت:

پماد بعد از عمل بینی به عنوان یک سد محافظ روی بافت‌های ظریف بینی عمل می‌کند. پماد از برش‌های ناشی از جراحی در برابر محرک‌های خارجی مانند گرد و غبار، گرده و آلاینده‌ها محافظت می‌کند.

علل استفاده پماد بعد از عمل بینی | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | دکتر بهنام خرمی

بهبودی سریع‌تر:

برخی از پمادها حاوی آنتی بیوتیک یا ضد عفونی کننده هستند. برخی دیگر ممکن است حاوی عوامل تسکین دهنده مانند آلوئه ورا یا ویتامین E باشند که می‌توانند به کاهش التهاب و ترمیم بافت کمک کنند.

کاهش جای زخم:

مراقبت مناسب از زخم بعد از عمل مهم است. پمادها محل برش را مرطوب نگه می‌دارند و می‌توانند روند بهبودی زخم را تسریع ببخشند.

نحوه استفاده پماد بعد از جراحی بینی

در ادامه به نحوه پماد زدن بعد از عمل بینی اشاره می‌کنیم:

  • دستان خود را خوب بشویید: قبل از استفاده از پماد دست‌‌های خود را کاملاً با آب و صابون بشویید تا از ورود هر گونه آلودگی به محل جراحی جلوگیری شود.
  • پماد را به داخل بینی بمالید: با استفاده از نوک انگشت یا یک گوش پاک کن، مقدار کمی از پماد را بردارید و با حرکت‌های ملایم به داخل بینی پخش کنید

بسته به دستور پزشک خود ممکن است نیاز باشد که پماد را چندین بار در روز بمالید. مقدار توصیه شده و مدت زمان استفاده را به دقت دنبال کنید. پماد را طبق دستورالعمل ارائه شده و معمولاً در دمای اتاق به دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

لینک های کاربردی: جراح بینی اصفهان _ جراح فک اصفهان

صفحه ی دکتر بهنام خرمی در کلینیک 24 | جراح فک اصفهان در کلینیک 24 | جراح بینی اصفهان در کلینیک 24

دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان در دکتر آف | جراح فک اصفهان در دکتر آف | جراح بینی اصفهان در دکتر آف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *