علل تاخیر در بیداری پس از بیهوشی عمل بینی

چگونه می توان بر ترس از بیهوشی عمل بینی غلبه کرد؟

احتمال بروز عوارض بیهوشی عمل بینی بسیار کم است.

مرگ غیرقابل توضیح در اثر بیهوشی عمومی بسیار نادر است. بیدار بودن یا آگاهی حین جراحی نیز در موارد بسیار نادر رخ می دهد.

معمولاً، این موارد در نتیجه عدم دریافت بیهوشی کافی به دلیل یک بیماری زمینه ای یا شرایط اورژانس رخ داده است. به عنوان مثال ممکن است در یک شرایط جراحی تروما اورژانسی، زمان کافی برای انجام صحیح بیهوشی وجود نداشته باشد.

در مواردی که بیمار در حین جراحی می میرد، ممکن است از قبل شرایط خاص پزشکی درمان نشده داشته باشد که به طور جدی قبل از عمل مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین هرگونه بیماری یا شرایط حاد سلامتی که دارید باید از قبل با پزشک خود در میان بگذارید و درمان ها و مراقبت های قبل از عمل را جدی بگیرید تا از عوارض بیهوشی عمل بینی در امان باشید.

علل تاخیر در بیداری پس از بیهوشی عمل بینی | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان

دکتر بهنام خرمی ، جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

بررسی علل تاخیر در بیداری پس از بیهوشی عمل بینی

بیدار شدن با تاخیر از بیهوشی عمل بینی یکی از بزرگترین چالش هایی است که متخصص بیهوشی با آن سر و کار دارد .اصلی ترین علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی، داروهای بیهوشی است. علل غیر دارویی نیز باید جدی گرفته شوند.

برخی از اختلالات متابولیک زمینه ای مانند هیپوگلیسمی شدید، عدم تعادل الکترولیت، به ویژه هایپرناترمی، هیپوکسی، هیپرکاپنیا، سندرم آنتی کولینرژیک مرکزی، فشار خون مزمن، بیماری کبدی، هیپوآلبومینمی، اورمی و کم کاری تیروئید شدید نیز می توانند از خطرات بیهوشی در جراحی بینی و مسئول تاخیر در بیهوشی باشند.

همچنین تاخیر غیرمنتظره پس از بیهوشی عمومی نیز ممکن است به دلیل هیپوکسی مغزی حین عمل، خونریزی، آمبولی یا ترومبوز باشد. تشخیص دقیق علت زمینه‌ ای کلیدی برای ایجاد درمان مناسب است، اما مدیریت اولیه حفظ راه هوایی، تنفس و گردش خون است.

در واقع این یکی از چند راهکار کم کردن عوارض بیهوشی عمل بینی است که توسط پزشکان متخصص و مجرب این حوزه به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

 


مطالب مرتبط:

چگونه عوارض داروی بیهوشی را از بین ببریم؟

بیهوشی عمل بینی چقدر طول می کشد؟

عوارض بیهوشی عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *