عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی

بررسی عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر بهنام خرمی (بهترین جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان) عوارض رایج بیهوشی برای جراحی بینی را مورد بررسی قرار می دهیم. بیهوشی که توسط یک متخصص بیهوشی انجام می شود به طبع از اطمینان و امنیت بالایی برخوردار است اما امن بودن به این معنی نیست که هیچ خطری وجود ندارد.

افرادی بوده اند که به شدت مجروح شده یا حتی در هنگام بیهوشی فوت کرده اند حتی زمانی همه چیز به درستی انجام شده و هیچ نوع بیماری شناخته شده ای از قبل وجود نداشته است. البته در برخی افراد که بیماری های زمینه‌ای از جمله فشار خون مزمن، بیماری‌های قلبی زمینه‌ای، نارسایی قلبی پیشرفته، نارسایی ریه، ضایعات مغزی و … دارند نیز بیهوشی می‌تواند پیامدهای خاص خود را داشته باشد.

حالت تهوع و استفراغ

از عمومی ترین پیامدهای ناشی از بیهوشی حالت تهوع و استفراغ است. معمولا این حالت در ۲۴ ساعت اول پس از عمل جراحی رخ می دهد و به ندرت دیده شده تا چند روز ادامه یابد. این عوارض ناشی از داروی بیهوشی است که البته در حال حاضر به دلیل اینکه از بهترین داروهای بیهوشی در کشور استفاده می شود، استفراغ و تهوع ناشی از بیهوشی بسیار کم شده است.

احساس لرز

علم پزشکی هیپوترمی همان احساس لرزی است زمان به هوش آمدن گفته می شود. حتما شما نیز بدون بیهوشی عمومی آن را تجربه کرده اید. حس لرز و مورمور شدن که رد سطح پوست با دادنه دانه شدن پوست و سیخ شدن موهای روی پوست خود را نشان می دهد.

بیهوشی برای جراحی بینی | جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | دکتر بهنام خرمی

گلودرد

زمان به هوش آمدن گلودرد دیگر از عوارض بیهوشی عمومی است. که اغلب ممکن است با گرفتگی خفیف صدا و خشکی دهان نیز همراه باشد.

سردرد

این عارضه در بیهوشی های موضعی رخ می دهد. سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی کوتاه مدت، تجربه ای مشترک در اغلب افراد تحت بیهوشی موضعی است.

درد عضلانی

قرار گرفتن نامتعارف اندام ها در زمان جراحی سبب بروز درد در قسمت شانه ها ، پشت و قفسه سینه می شود معمولا این درد ها پس از ۲ الی ۳ روز بدون نیاز به داروی خاصی از بین می رود.

بیشتر این خطرات بسیار کوچک هستند و خیلی از آنها بعید است که اتفاق بیفتد مگر این که شما پیش زمینه ی بیماری قلبی یا مشکل تنفسی داشته باشید. دیگر مشکلات اساسی از قبیل کبد و یا بیماری کلیوی می تواند با بیهوشی تداخل پیدا کند و احتمال به وجود آمدن یک رویداد نامطلوب را بالا ببرد. افراد سیگاری بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به این مشکلات می باشند.

لینک های کاربردی: جراح بینی اصفهان _ جراح فک اصفهان

صفحه ی دکتر بهنام خرمی در کلینیک 24 | جراح فک اصفهان در کلینیک 24 | جراح بینی اصفهان در کلینیک 24

دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان در دکتر آف | جراح فک اصفهان در دکتر آف | جراح بینی اصفهان در دکتر آف