چه افرادی نیاز به استفاده از بریس دارند؟

چه افرادی نیاز به استفاده از بریس دارند؟

اندازه های مختلف و موقعیت ضعیف قرارگیری فک ها اغلب باعث ظاهر نامناسب در قوس بالایی یا پایینی دندان ها می شود. در طول سال های طولانی، استفاده از آرچ های دندان برای قرار دادن دندان ها در برابر یکدیگر بهترین نتیجه را در اصلاح موقعیت دندان ها داشته است.

در طول فرآیند درمان ارتودنسی، قوس دندان ها به نحو صحیح هماهنگ می شود اما ممکن است دندان ها دیگر بر روی یکدیگر قرار نگیرند. این شرایط به معنی این است که گاهی اوقات در طول مرحله درمان، قرارگیری نا مناسب دندان ها بر روی یکدیگر و ویژگی های ظاهری صورت ممکن است بدتر شود. تقریباً در تمام وارد، درمان ارتودنسی به منظور قرار گرفتن قوس های دندان به نحو صحیح بر روی یکدیگر کلید اصلی ایجاد ثبات و نیز نتایج مناسب پس از درمان می باشد.

هنگامی که مرحله ارتودنسی قبل از عمل جراحی زیبایی فک و صورت تکمیل شد، موقعیت فک ها با توجه به ویژگی های صورت تنظیم شده و مدل تهیه شده از دندان ها به یک دستگاه خاص به نام آرتيكولاتور انتقال داده می شود. به این ترتیب عمل جراحی زیبایی فک و صورت شبیه سازی شده و بر اساس برنامه درمانی خاص بیمار، اسپلینت مخصوص تولید شده و اصلاحات لازم بر روی آنها انجام می شود. از این اسپلینت در طول عمل جراحی استفاده می شود و این ابزار نقش اساسی در اصلاح وضعیت قرارگیری فک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *