جراحی اصلاحی فک

جراحی ترمیمی فک برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی اصلاحی یا ترمیمی فک (جراحی ارتوگناتیک) توسط تیم پزشکان جراحی دهان برای اصلاح طیف وسیعی از ناهنجاری‌های اسکلتی و دندانی از جمله :

  • ناهماهنگی فک‌ها و دندان‌ها انجام می‌شود.
  • که به نوبه خود می‌تواند جویدن، صحبت کردن و تنفس را بهبود بخشد.
  • جراحی فک نه تنها به طور چشمگیری تعادل و زیبایی صورت را افزایش می دهد، بلکه تضمین می کند که دندان ها به درستی روی هم قرار می گیرند. و به درستی عمل می کنند. نتایج جراحی فک ترمیمی می تواند تأثیر چشمگیر و مثبتی بر بسیاری از جنبه های زندگی بیمار داشته باشد.

چه کسانی کاندیده های جراحی ترمیمی فک می باشند؟

اکثر بیمارانی که ممکن است از جراحی اصلاحی فک سود ببرند در ابتدا از بایت نامناسب ناشی از نامرتبی دندان ها و یا فک ها شکایت دارند.

در برخی موارد، فک های بالا و پایین با سرعت های متفاوتی رشد می کنند که منجر به ظاهر نامتقارن و نیش ناهموار می شود. ناهنجاری‌های مادرزادی و اکتسابی، مانند نقص‌های مادرزادی و آسیب‌های صورت، ممکن است روی هم‌ترازی فک تأثیر بگذارند. اگر درمان ارتودنسی به تنهایی نتواند ناهماهنگی را اصلاح کند، جراحی فک ترمیمی برای تغییر موقعیت فک بالا و یا پایین مورد نیاز است.

جراح بینی اصفهان | چه کسانی به جراحی اصلاحی فک نیاز دارن

علائم و نشانه هایی که ممکن است نشان دهنده نیاز به جراحی اصلاحی فک باشد :

  1. سایش بیش از حد دندان ها
  2. مشکلات گفتاری
  3. اپن بایت
  4. ظاهر نامتعادل صورت
  5. چانه عقب رفته
  6. فک بیرون زده
  7. آپنه خواب یا خروپف

روش جراحی ان به چه شکل است؟

قبل از جراحی، بریس های ارتودنسی دندان ها را به موقعیت جدیدی منتقل می کنند. همانطور که درمان ارتودنسی قبل از جراحی شما به پایان نزدیک می شود، سوابق به روز شده از جمله رادیولوژی، عکس ها و مدل های دندان های شما برای کمک به هدایت جراحی شما گرفته می شود.

بسته به روش جراحی، این روش ترمیمی فک ممکن است تحت بیهوشی عمومی در یک بیمارستان، یک مرکز جراحی سرپایی یا در یک مجموعه جراحی انجام شود. اما معمولا از یک تا چهار ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. پزشک جراح فک بر اساس کار قبل از عمل، استخوان‌های فک را در موقعیت آناتومیک صحیح خود قرار می‌دهد. از صفحات و پیچ های جراحی برای ثابت کردن فک ها در موقعیت جدید خود استفاده می کند. ممکن است نوارهای لاستیکی روی سیم های ارتودنسی نیاز باشد. که به شما کمک می کند تا در بایت جدیدتان گاید یا راهنمایی باشد.

 

دکتر بهنام خرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *