جراح بینی اصفهان و انواع رینوپلاستی

چه کسانی جراحی بینی انجام می دهند؟

عمل بینی در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این عمل شایع در ایران هم زنان و هم مردان را به خود جذب کرده است. افرادی که به صورت مادرزادی با مشکلات ظاهری بینی مواجهند و یا افرادی که بر اثر حادثه و اتفاق دچار شکستگی بینی شده اند، برای بهبود ظاهر بینی با مراجعه به بهترین جراح بینی اصفهان این عمل را انجام می­دهند. این عمل زیبایی برای رفع موارد زیر کاربرد دارد :

آیا عمل بینی جنبه درمانی هم دارد؟

گاهی بیمارانی که به مطب جراح بینی  اصفهان مراجعه می­ کنند، از مشکل تنفس نامناسب و کیپ بودن بینی یا خرخر کردن در هنگام خواب نیز شکایت دارند. پزشک با معاینه این افراد، گاه متوجه وجود انحراف بینی می شود و برای این افراد عمل همزمان جراحی زیبایی و انحراف بینی را پیشنهاد می کند. آن بخشی از عمل که مرتبط به رفع انحراف تیغه بینی می شود، جنبه درمانی دارد و جراح به درمان همزمان مشکل انحراف و مشکلات تنفسی می پردازد. بخشی از عمل که پزشک در آن به رفع عیوب ظاهری بینی می­پردازد، جنبه زیبایی دارد. امکان انجام هر دو عمل به صورت همزمان وجود دارد و دکتر جراح بینی هر دو عمل را می تواند به راحتی و همزمان انجام دهد.

جراح بینی اصفهان | مراقبت از بخیه روی بینی پس از رینوپلاستی

انواع روش های عمل بینی

نوع عمل بینی بستگی به ناحیه ای از بینی دارد که تحت درمان است. در ادامه به توضیحاتی درباره انواع مختلف جراحی بینی می پردازیم:

  • جراحی پل بینی

در جراحی پل بینی یا تیغه بینی، این ناحیه تحت جراحی قرار می گیرد و استخوان ها و غضروف این ناحیه که سبب ایجاد قوز بینی می شوند، تراشیده می شوند و سطح صافی ایجاد می شود. بینی ممکن است شکسته شود و استخوان های باقی مانده بینی به یکدیگر نزدیک تر شوند. به این ترتیب بینی باریک تری ایجاد می شود.

  • جراحی نوک بینی

زمانی که نوک بینی تحت جراحی قرار می گیرد، غضروف های بینی که وظیفه حفاظت از نوک بینی را دارند، برداشته می شوند و تغییر شکل داده می شوند. این جراحی به این منظور انجام می گیرد که مجراهای بینی کوچک تر به نظر بیایند و نوک بینی جمع تر شود. این جراحی با تکنیک باز انجام می گیرد. در برخی موارد برای جراحی ترمیم بینی از این نوع جراحی کمک می گیرند تا به اصلاح نوک بینی پرداخته شود.

  • جراحی طول بینی

جراح با کاهش طول بینی می تواند ظاهر بهتری برای تیغه بینی ایجاد کند. با کوتاه کردن نوک بینی می تواند از ارتفاع تیغه بینی کاست. در حقیقت ایجاد تغییرات در نوک بینی می تواند منجر به تغییراتی در طول بینی گردد.

  • جراحی پهنای بینی

جراح با شکستن و تغییر موقعیت استخوان های کناری بینی، می تواند به کاهش پهنای بینی و باریک کردن آن کمک کند. این جراحی معمولاً همراه با تغییر در اجزای دیگر بینی انجام می گیرد.

جراح بینی اصفهان | مشاوره قبل از جراحی بینی

انواع مدل های بینی و جراحی آن ها

بینی انسان به صورت طبیعی انواع مختلفی دارد که هر یک ویژگی­های خاص خود را دارد. مدل­های بینی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

جراحی بینی گوشتی اصفهان

عمل بینی گوشتی یکی از جراحی­های سخت و مهم تلقی می­شود که موفقیت در آن به مهارت جراح بینی و تجربه و تخصص او بستگی دارد. در این جراحی، پزشک به تقویت غضروف­ها می­پردازد و با عمل زیبایی، عیوب بینی از جمله پهن بودن نوک بینی و گوشتی بودن آن را رفع می­کند و با توجه به مدل بینی مناسب، شکل آن را زیباتر می­کند. پهنای نوک بینی در این جراحی کاهش می­یابد.

بینی های گوشتی به علت برخورداری از غضروف های ضعیف در اثر فعل و انفعالات پوستی و همچنین جاذبه زمین به سمت پایین متمایل می شوند. افتادگی یا برگشت بینی های گوشتی به همان دلیل اتفاق می افتد. برای جلوگیری از برگشت بینی گوشتی، امروزه از تقویت غضروفی، حالت دادن و بازآرایی کردن آن استفاده می شود. به همین علت، پدیده برگشت بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلاً اتفاق نیافتد.

اما امروزه چون بینی های گوشتی با تقویت غضروف شکل داده می شوند، حالت داده می شوند و باز آرایی می شوند، برگشت بینی های گوشتی یا افتادگی بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلا اتفاق نیفتد.

جراح بینی اصفهان | فواید جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی در اصفهان

بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک، بعد از جراحی نتیجه بسیار زیباتری خواهد داشت. در این جراحی نیز تخصص پزشک جراح بینی از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که اشاره کردیم، این مدل بینی معمولاً دارای قوز است. جراح باید به قدری در کار خود مهارت و تجربه داشته باشد تا ضمن رفع ایرادات بینی، قوز بینی را نیز به خوبی جراحی کند.

جراحی بینی طبیعی اصفهان

یکی از پرطرفدارترین مدل های بینی است که هم خانم ها و هم آقایان آن را می پسندند و برای هر دو نیز مناسب است. این مدل بینی با هدف رفع نواقص و عیوب بینی به طبیعی ترین شیوه شکل می گیرد، به گونه ای که بعد از عمل، با وجود این که شکل بینی زیبا می شود، اثری از عمل باقی نمی ماند و سایرین متوجه انجام عمل نخواهند شد.

تیغه بینی در این روش صاف است و قوسی بر روی آن ایجاد نخواهد شد. زاویه بین نوک بینی با لب ها بین 90 تا 100 درجه خواهد بود. پره های بینی به صورت طبیعی و متقارن است. تنفس فرد به دلیل ساختار صحیح و علمی این مدل، بسیار مناسب خواهد بود و فرد هیچ گونه مشکل تنفسی بعد از عمل نخواهد داشت. بینی طبیعی هم برای افراد دارای بینی گوشتی و هم استخوانی مناسب است. تجربه جراح بینی در این عمل اهمیت بسیاری دارد تا بتواند با رعایت زاویه صحیح نوک بینی و صاف بودن تیغه، نتیجه ای عالی را رقم بزند.

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی عروسکی یا فانتزی

جراحی بینی فانتزی اصفهان

این مدل بینی به خصوص در سال های ابتدایی آغاز جراحی زیبایی بینی در ایران رایج شده بود. مدل بینی فانتزی که به نام بینی عروسکی هم شناخته می شود، با مشخصه داشتن قوس زیاد و نوک سر بالا قابل تشخیص است. بینی فانتزی تیغه ای بسیار کوچک دارد و بینی بیش از حد استاندارد کوچک می شود. به دلیل ضعف و مشکلات ساختاری، جراحان متخصص و ماهر این مدل را از نظر تنفسی پیشنهاد نمی کنند.

از طرف دیگر، به دلیل ظریف بودن این مدل بینی، تمامی افراد نمی توانند آن را انتخاب کنند. بینی عروسکی مناسب افراد دارای بینی استخوانی و اجزای صورت ظریف است و هرگز برای افراد دارای بینی گوشتی پیشنهاد نمی شود. مشکلات تنفسی در این مدل بینی بسیار رایج است که این امر به دلیل قوس بیش از حد و تیغه باریک آن است.

جراحی بینی نیمه فانتزی در اصفهان

این مدل بینی امروزه طرفداران بسیاری دارد که اغلب طرفداران آن از میان خانم ها هستند. بینی نیمه فانتزی یا نیمه عروسکی هم ویژگی های بینی فانتزی و هم بینی طبیعی را داراست. تیغه بینی در این مدل دارای قوس کمی است. تیغه این بینی زیاد باریک نیست اما ضخامت آن به اندازه تیغه بینی طبیعی نیست. پره ها در این بینی کوچک تر از بینی طبیعی و بزرگ تر از بینی فانتزی است. از نظر تنفسی این بینی مشکلی ایجاد نخواهد کرد .

جراح بینی اصفهان | جراحی کوچک کردن شاخک بینی

امکان چه تغییراتی در فرم بینی وجود دارد؟

یک جراح بینی به خوبی می تواند تغییرات ساختاری در فرم بینی، غضروف، استخوان بینی به وجود بیاورد و مانعی ندارد، در ادامه به مجموعه اهداف پرطرفدار عمل بینی افراد اشاره شده است:

دلایل زیبایی برای جراحی بینی

اغلب افرادی که قصد انجام جراحی بینی دارند، در مورد ظاهر پل بینی یا نوک بینی خود ناراضی هستند. معمولاً متقاضیان در مورد قوز بینی شکایت دارند در حالی که برخی افراد هم در مورد نوک بینی خود که بیش از حد پهن یا گرد یا افتاده یا کج است، شکایت می کنند. برخی افراد از طول بینی خود ناراضی هستند.

جراح بینی اصفهان | رفع دفورمیته ها و بدشکلی بینی 

دلایل درمانی برای جراحی بینی

برخی دیگر از بیماران ب دلایل آسیب به بینی یا شکستگی بینی یا خم شدگی بینی به دلیل تصادف و … قصد انجام جراحی بینی را دارند. برخی دیگر از بیماران همچنین به دلایل مشکلات تنفسی مربوط به مجاری بینی نیاز به انجام جراحی بینی دارند. در این موارد جراحی بینی با عنوان بازسازی بینی شناخته می شود.

مطالب پیشنهادی و مرتبط : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *