درمان خر و پف با کمک جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی و خر و پف

درمان خر و پف | قبل از جراحی زیبایی بینی، جراح بینی اصفهان ، بینی را کامل و دقیق بررسی می‌کند. در تقریبا 50٪ موارد فرد دچار مشکل خر و پف است. اگر تصاویری که از کارتون‌ها در ذهن داریم را کنار بگذاریم، خر و پف مسئله‌ی خنده‌داری نیست. بدن انسان به صورت طبیعی طوری طراحی شده است که تنفس از طریق بینی صورت بگیرید. تنفس کردن از طریق بینی بهتر از تنفس از طریق دهان است، چون هوا اول مرطوب، تصفیه و گرم می‌شود و به این صورت اکسیژن بیشتری به شش‌ها می‌رسد.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش شدت خروپف

عواملی که باعث افزایش شدت خروپف در افراد خواهند شد عبارتند از:

  1. بیماری تنفسی‌ آسم
  2. خوابیدن روی بالش بسیار بزرگ یا نرم
  3. اضافه وزن
  4. به پشت خوابیدن
  5. افزایش سن
  6. بزرگی لوزه سوم در کودکان
  7. مصرف برخی داروها مانند داروی سرماخوردگی یا داروهای خواب‌آور
  8. مصرف مشروبات الکلی و سیگار

جراح بینی اصفهان | خروپف


آشنایی با سایر مطالب مفید و خواندنی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :


دلایل بروز خر و پف

خر و پف می‌تواند نشانه‌ی مشکلی به نام وقفه تنفسی هنگام خواب باشد. در این حالت ساختار درونی بینی دچار مشکل می‌شود و راه تنفس را می‌بندد. معمولا افرادی که چنین مشکلی دارند نفس نفس زنان از خواب می‌پرند و یادشان نمی‌آید که چه اتفاقی افتاده است. نتیجه‌ی این مشکل این است که فرد خواب راحتی ندارد و روزها احساس خستگی می‌کند. هم‌چنین در چنین حالتی اکسیژن کمتری وارد خون می‌شود. مشکلات دیگری که ممکن است به اختلال در تنفس منجر شوند شامل موارد زیر هستند:

  1. انحراف تیغه‌ی بینی
  2. حساسیت
  3. بزرگ شدن استخوان طوماری
  4. شکستگی بینی
  5. پولیپ بینی

می‌توان با جراحی زیبایی بینی و برطرف کردن انحراف آن مشکل خر و پف ناشی از گرفتگی مجاری داخل بینی را حل کرد.

جراح بینی اصفهان | خروپف با جراحی بینی برطرف می شود؟

البته مشکلات بینی بدون راه حال نیستند. تا زمانی که خر و پف ناشی از گرفتگی مجاری داخل بینی باشد، می‌توان با جراحی زیبایی بینی و برطرف کردن انحراف آن، این مشکل را تا حد زیادی حل کرد. خر و پف در کودکان می‌تواند نشانه‌ی بزرگ بودن لوزه‌ها و غدد لنفاوی باشد. کسانی که اضافه وزن دارند هم معمولا به دلیل نرم بودن بافت گردن خر و پف می‌کنند. در اکثر مواقع می‌توان کنار جراحی زیبایی بینی مشکلات دیگر آن که به خر و پف منجر می‌شوند را حل کرد.

دیگر موارد خر و پف شامل آقایان میان سالی می‌شود که گردن‌های ضخیم و کلفت دارند. با بالا رفتن سن، بافت‌های گلو قوت‌شان را از دست می‌دهند و شل می‌شوند. سپس این بافت‌ها داخل مجاری تنفسی می‌افتند و به خر و پف منجر می‌شوند. بزرگ شدن زبان به دلایل مختلف هم می‌تواند به خر و پف منجر شود. زبان وقتی بزرگ می‌شود، هنگام خواب مسیر گلو را سد می‌کند و فرد با تنفس کردن خر و پف می‌کند.

خر و پف در بعضی افراد هم فقط هنگام داشتن طب یونجه یا در فصل حساسیت بروز می‌کنند. سرماخوردگی و عفونت سینوسی هم می‌توانند از عوامل خر و پف باشند. متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند برای کسانی که مشکل خر و پف‌شان از بینی نیست، راه حل‌های دیگری به غیر از جراحی زیبایی بینی تجویز کند.

جراح بینی اصفهان | خروپف کردن

درمان خروپف با جراحی بینی

در مسائلی جدی‌تر که علت خروپف فقط به دلیل انسداد مجرای هوا و اختلال در جریان هوای داخل بینی باشد مانند وجود پولیپ بینی، انحراف بینی و اختلال در تنفس به علت شکستگی را می‌توان از جراحی بینی برای درمان آن استفاده کرد، که بهترین روش برای درمان خروپف‌های شدید بوده و به خوبی آن را برطرف خواهد کرد. در صورت تشخیص علت خروپف و تصمیم بر جراحی بینی به بهترین جراح بینی اصفهان مراجعه کنید.

علت خروپف بر اثر جراحی بینی

در برخی از موارد افراد سالم بعد از جراحی زیبایی بینی دچار خروپف خواهند شد. که در این صورت یا فرد مشکلات همراه حلقی داشته و با اضافه شدن گرفتگی بینی خروپف پس از جراحی در فرد شروع شده است. یا ایجاد خروپف به دلیل مشکلات ناشی از جراحی زیبایی بینی می‌باشد که از جراحی ترمیمی بینی برای حل این مشکل می‌توان استفاده کرد.

در صورتی که عمل زیبایی بینی توسط بهترین جراح بینی انجام نشود مشکلات بسیاری پس ازعمل مانند تنگی دریچه‌های بینی، باقی ماندن یا ایجاد انحراف تیغه وسط بینی، چسبندگی مخاط داخل بینی و کوچک کردن بیش از حد بینی را برای فرد ایجاد خواهد کرد که همه ممکن است باعث بروز خروپف در فرد شوند. پس انتخاب درست جراح بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *