احتمال به هم ریختن پریود بعد از عمل بینی

احتمال به هم ریختن پریود بعد از عمل بینی

آیا احتمال به‎ هم‎ ریختن پریود بعد از عمل بینی وجود دارد؟

اگرچه انجام عمل جراحی در دوران پریودی کاملا بی‎خطر است و زنانی‎که در دوره قاعدگی خود هستند با خطر بروز عوارض جانبی بیشتر مواجهه نیستند. اما احتمال به‎ هم‎ ریختن زمان پریود شدن بعد از عمل بینی وجود دارد.

پزشکان معمولا ذکر می‎کنند که خود را برای تغییر احتمالی زمان سیکل پس از عمل جراحی آماده کنید. زیرا هر استرسی مانند استرس جراحی می‎تواند بر سطح هورمون‎های بدن به‎خصوص هورمون‎های جنسی استروژن و پروژسترون تأثیر بگذارد و نظم چرخه قاعدگی را تغییر دهد.

جراحی زیبایی بینی در دوران عادت ماهانه

اگرچه جراحی بینی در زمان پریودی به‎صورت بالقوه بی‎خطر است، اما برخی از جراحان در صورت پریود شدن ۳ روز قبل از جراحی، در تاریخ جراحی یا حداکثر ۳ روز پس از جراحی، از انجام عمل امتناع می‎کنند. چراکه معتقد هستند:

  • برخی از مطالعات نشان داده‎اند که سطوح هورمونی در دوران قاعدگی احتمال ایجاد اسکار و بهبود ضعیف زخم پس از عمل را افزایش می‎دهند.
  • خطر افزایش عوارض جراحی مانند هماتوم یا لخته شدن خون وجود دارد.
  • دردهایی مانند کمردرد، گرفتگی عضلات و شکم که معمولا با قاعدگی همراه هستند، تحمل درد جراحی بینی را برای بیمار دشوارتر می‎کنند.
  • عوارض جانبی دوران قاعدگی مانند نفخ، احتباس مایعات، اسهال و یبوست ممکن است بر کیفیت جراحی و طولانی‎تر شدن دوره نقاهت بعد از جراحی تاثیر بگذارند.

به‎همین‎دلیل، توصیه می‎کنیم در جلسه مشاوره نظر جراح خود در مورد عادت ماهانه در عمل بینی را جویا شوید.

<yoastmark class=

دکتر بهنام خرمی ، جراح بینی اصفهان – جراح فک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید.

تاثیر داروی بیهوشی بر قاعدگی چیست؟

پزشکان معتقد هستند که اگرچه داروهای بیهوشی بر پریود شما تأثیر نمی‎گذارند، اما استرس جراحی و بهبودی می‎تواند زمان وقوع دوره بعدی پریود شما را به تاخیر بیندازد. البته این مساله در مورد همه خانم‎ها صدق نمی‎کند و دختران جوان‎تر کمتر با این مشکل مواجه می‎شوند.

 


مطالب پیشنهادی:

شرایط لازم برای عمل زیبایی بینی

پریودی در عمل بینی

تاثیر پریود بر افزایش ورم بینی بعد از جراحی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *