مراقبت از بخیه روی بینی

رطوبت دشمن بخیه های بیرونی بینی

بله یکی از موضوعات مهم در رابطه با بخیه روی بینی مراقبت از این موضوع است که رطوبت به بخیه های بیرونی و خارجی بینی نرسد. این موضوع ( رسیدن رطوبت به بخیه های خارجی بینی) اگر رخ دهد می تواند منجر به عفونت و مشکلات دیگر شود. پس بهتر است که فرد عمل شده به بهترین شکل پس از عمل از بینی خود مراقبت کند و حتی المقدور اجازه ندهد که رطوبت به بخیه روی بینی برسد.

این مراقبت باید تا زمانی که بخیه های خارجی به طور کامل کشیده نشده است ادامه پیدا کند. به عنوان مثال بهتر است برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به بخیه روی بینی هنگام دوش گرفتن بینی خود را با تکه پلاستیک بپوشاند و استحمام کند. با این وجود باز هم هنگام استحمام فرد باید تمام تلاش خود را بکند که بینی خیس نشود.

مدت زمان حل شدن بخیه های داخلی پس از عمل بینی

در این باره باید بگوییم که ممکن است در موارد مختلف مدت زمان رفع بخیه های داخلی بینی با هم متفاوت باشد اما آن چه معمولا وجود دارد مدت زمان یک تا دو هفته ای است برای حل شدن بخیه های داخلی بینی پس از عمل جراحی.

البته همانطور که گفتیم این مدت زمان ترمیم و بهبودی ممکن است در برخی افراد به یک ماه یا حتی بیشتر هم برسد. پس فرد عمل شده بدون نگرانی از بیشتر شدن این مدت زمان باید صبور باشد و در صورت بیشتر شدن این مدت زمان حتما با جراح بینی خود مشورت نموده و در صورت پیش آمدن مشکل و غیر طبیعی بودن مدت زمان این مشکل، جراحی بینی خود تمهیدات لازم را در نظر می گیرد.

جراح بینی اصفهان | درمان تنگی نفس بعد از جراحی بینی

نحوه از بین بردن جای بخیه روی بینی

ماساژ اسکار؛ یک روش مفید و مطمئن برای از بین بردن جای بخیه

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی بسیار مهم و حیاتی است از این جهت که می تواند ارتباط مستقیم با سلامتی جسمانی و روحی فرد عمل شده داشته باشد. یکی از دغدغه ها و کارهایی که پس از جراحی باید به خوبی و تحت نظر جراح بینی  انجام بپذیرد از بین بردن بخیه روی بینی است.

ماساژ اسکار یکی از راه های مراقبت و از بین بردن جای بخیه روی بینی است که می تواند کمک شایانی در این زمینه به فرد عمل شده بکند. پس کسانی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند باید ماساژ درمانی یا ماساژ اسکار را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید : ماساژ بینی و نتایجی که در پی دارد

بیشتر پزشکان طبق دستور و تجویز خود ماساژ درمانی را به بیمار توصیه می کنند. فرد نیز باید بدون اینکه در این رابطه سر خود عمل کند یا طبق نظر افراد غیر کارشناس کاری انجام دهد. باید طبق نظر پزشک خود مراقبت های لازم را اعمال کند تا از آسیب ها و خطرات احتمالی جلوگیری نماید.

زمانی زخم یا برشی بر روی پوست بدن انسان به وجود می آید. بدن نسبت به این زخم بیرونی یا برش پاسخ و واکنشی نشان می دهد. این پاسخ در واقع تشکیل و به وجود آوردن اسکار است. به عبارت دیگر اسکار لایه محافظتی بدن انسان در برابر زخم یا برش است. جنس بافت اسکار از کلاژن است و همانطور که می دانیم کلاژن از پروتئین ساخته می شود . و عاملی است برای پر کردن جای زخم یا برش و همچنین به مستحکم شدن پوست منجر می شود.

نکته ای که در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است این است. که ماساژ اسکار نباید پیش از بهبودی و خوب شدن کامل زخم ها انجام پذیرد. پس باید توجه کنیم که فرد عمل باید به مدت ده روز تا دو هفته و حتی بیشتر اجازه دهد. تا زخم های ناشی از بخیه روی بینی به طور کامل بهبود یابد و پس از آن ماساژ اسکار را انجام دهد.

جراح بینی اصفهان | مراقبت از بخیه روی بینی پس از رینوپلاستی

اگر بافت اسکار روی بینی بیش از اندازه تشکیل شود می تواند مشکلاتی مثل اختلال در تنفس ایجاد کند. این مشکل بیشتر برای کسانی رخ می دهد که پوستشان ضخیم باشد. پس اگر بافت تشکیل شده اسکار بیش از اندازه معمول باشد می تواند نتایج عمل جراحی را نیز تحت تاثیر و حتی خدشه دار بکند. در چنین زمانی است که ماساز اسکار می تواند راه حلی مناسب و بسیار مفید برای از بین بردن سطح اضافی بافت اسکار باشد .و همچنین باعث باز شدم معابر بینی می شود.

علاوه بر این ها ماساژ اسکار از جمع شدن خون و مایعات در اطراف برش بخیه روی بینی جلوگیری می کند . که این کار خود باعث می شود جای بخیه روی بینی کبود نشود. قابل ذکر است که همانطور که درباره دیگر دستورات گفتیم همه این مراقبت ها باید تحت نظر پزشک و متخصص جراحی بینی که فرد را عمل کرده است. باشد چرا که هیچ کس به اندازه پزشک معالج شناخت کافی از این مسائل ندارد.

چرا که اگر فرد بخواهد با تجویز و دستور دیگران و خود مراقبت های دوران نقاهت را بگذراند ممکن است. با تبعاتی مواجه شود که بعضا هم غیر قابل جبران اند. پس سعی کنیم طبق دستور و تجویز پزشک عمل کنیم تا دچار مشکل نشویم. از آنجا که بینی عضوی حساس و مهم از اعضای بدن انسان است. کوچکترین کوتاهی ها پس از عمل جراحی می تواند مشکلاتی بیافریند.

مطالب پیشنهادی جراح بینی اصفهان : 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *