باید ها و نباید های جراحی فک و چانه

بایدها و نباید‌های جراحی فک و چانه

جراحی فک و چانه | اگر به این نتیجه رسیده‌اید که فک شما بیش از حد در چهره‌تان فرصت مانور دادن پیدا کرده ،پس اصلا بعید نیست فکر جراحی زیبایی فک هم به ذهنتان خطور کند. اما بهتر است قبل از جراحی، از همه انواع و البته همه ماجرهای آن سر در بیاورید و بعد تصمیم بگیرید.

این روزها با وجود جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی و گونه می‌توان برای تغییر چهره و نزدیک شدن به چهره ایده‌آل اقدام کرد. حالا در این گیرو دار علاوه بر این جراحی‌های رایج جراحی‌های دیگری هستند که می‌توانند در این فهرست جای بگیرند و چه بسا پرطرفدار هم باشند. جراحی زیبایی فک یکی از همین انواع است.

اگر این روزها زیادی مقابل آینه ایستاده‌اید و اتفاقا به این نتیجه رسیده‌اید که فک شما بیش از حد در چهره‌تان فرصت مانور دادن پیدا کرده و دست بر قضا اجازه خودنمایی از سایر اعضای صورت را از آنها سلب کرده است، پس اصلا بعید نیست برای حل و فصل ماجرا فکر جراحی زیبایی فک هم به ذهنتان خطور کند. اما بهتر است قبل از اینکه برای جراحی اقدامی کنید یا تصمیمی بگیرید از همه انواع و البته همه ماجرهای آن سر در بیاورید و بعد تصمیم بگیرید که آیا این آمادگی را دارید یا خیر.

جراح بینی اصفهان | کج شدن فک پایین

3 دسته عمل‌ زیبایی

به نظرتان فک‌تان زیادی بزرگ است؟ شاید هم فکر می‌کنید چانه‌تان زیادی کوچک است یا اینکه اصلا چانه ندارید. در عین حال ممکن است به طور کلی درباره اینکه فک‌تان کوچک است یا بزرگ و اینکه مشکل از فک بالاست یا فک پایین تشخیص اشتباهی داده باشید. بنابراین بهترین حالت ممکن این است که ابتدا با مشاوره با پزشک متخصص از چم و خم کار سر دربیاورید و علت اصلی ماجرا را دریابید.

جراحی‌های زیبایی فک به سه دسته تقسیم می‌شوند، جراحی زیبایی فک بالا، فک پایین و چانه. حالا هر کدام از این جراحی‌ها بنا بر معاینه بيمار و عکس‌هایی که از او گرفته می‌شود و در نهایت تشخیص پزشک انجام خواهد شد و می‌تواند به تنهایی یا همراه با هم انجام شود. در این بین معاینه بیمار نقش اصلی در تعیین نوع عمل مناسب فک دارد.

در چه صورتی نیاز به جراحی فک داریم؟

جراحی فک و چانه | در اکثر مواقع به هم ریختگی و عدم تطابق دندان ها به علت اختلالات فک فوقانی و تحتانی است. در برخی مواقع مشکلات دندان ها و فک با انجام ارتودنسی قابل درمان است اما گاهی مشکلات حاد فک طوری است که نه تنها ارتودنسی کافی نیست بلکه نیاز به جراحي فك نیز هست.

اختلالات فک و دندان ممکن است دلایل ژنتیکی، مادرزادی یا تکاملی داشته باشد، بنابراین از بدو تولد و یا هنگام رشد همراه فرد هستند. علاوه بر این آسیب های مفاصل فک و نیز پاتولوژی (رشد تومور) می‌توانند باعث بدشکلی‌ فک و دندان در هر سنی شوند. برخی از دلایلی که فرد مبتلا به ناهنجاری فک و دندان به جراحی فک نیاز دارد عبارتند از:

  1. اختلال در مفاصل فک
  2.  رشد غیر طبیعی هر دو فک
  3.  آسیب مفاصل فک بر اثر ضربه
  4.   زخم دهان
  5. مشکلات تنفسیحذف دندان های آسیب دیده و غیر قابل بازیافت
  6. وجود عفونت در حفره دهان، غدد بزاقی، فک و گردن
  7.  نقص مادرزادی (مشکلات شکاف لب و کام و رشد فک)
  8.  انجام بازسازی بعد از درمان تومور در صورت، فک، دهان و گردن
  9. عدم تقارن صورت
  10. عدم قرارگیری دندان‌ها روی یکدیگر
  11.  عدم توانایی صحیح خوردن و جویدن
  12.  ناهنجاری‌های ساختاری رایج فک و دندان
  13.  ایمپلنت های دندانی و رفع ضایعات استخوانی

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی عقابی

جراحی فک در چه سنی مناسب است؟

جراحی فک و چانه | سن مناسب برای جراحی فک ۱۸ الی ۲۵ سالگی است زیرا رشد فک در این سن به مرحله نهایی خود رسیده و متوقف می شود.تغییر چهره به وسیله جراحی فک هم باید در همین سنین که فرد بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته است اجام شود. اما اگر فک بیمار به مشکل حادی دچار باشد، جراح فک بر روی بهبود مشکل موجود در فک تمرکز می کند و سن متقاضی مسئله حائز اهمیتی نیست.


مطالب پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *