ورم حاد و مزمن بعد از جراحی زیبایی بینی

علت ورم بینی بعد از عمل و انواع آن

ورم حاد و مزمن بعد از جراحی بینی | هنگامی که شما برای کوچک کردن بینی تحت عمل جراحی قرار می گیرید و مدل عمل بینی مختلفی را انتخاب می کنید، ممکن است ورم بینی را به شکل های مختلف مانند ورم سوراخ بینی بعد عمل و یا ورم یکطرفه بینی بعد از عمل تجربه کنید. این وضعیت ممکن است تا یک سال پس از جراحی نیز ادامه داشته باشد. البته این بدان معنا نیست که بینی شما متورم به نظر می رسد، اما بافت و غضروف شما هنوز در حال گذراندن مراحل بهبود و تغییرات لازم هستند.

روش جراحی، میزان فشار یا ضربه ایجاد شده در حین عمل و تورم ناشی از احتباس مایعات در بدن همگی از دلایل اصلی ایجاد ورم بینی بعد از عمل جراحی هستند. با بهبود اجزای جراحی شده، تورم شروع به کاهش می کند. البته نباید فراموش کرد که هر عمل جراحی بینی مطابق با نیازهای فردی بیمار است و هر کاندیدا به طور متفاوتی بهبود می یابد. بسته به روش عمل و نحوه انقباض پوست بینی، زمان بهبودی به طور حتم متفاوت خواهد بود. عوامل اصلی که ممکن است بر زمان بهبودی بعد عمل بینی تأثیر بگذارند، عبارتند از :

  1. ضخامت پوست
  2. نوع بافت ناحیه تحت درمان
  3. جراحی به روش باز یا عمل بینی بسته
  4. میزان و اندازه ناحیه تحت جراحی

این عوامل بیشترین تاثیر را بر مدت زمان ورم بینی بعد از عمل جراحی خواهند داشت. تورم ممکن است کل بینی را تحت تاثیر قرار دهد، اما ورم نوک بینی بعد عمل بیشتر شایع است.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | پیشگیری از ورم بینی استخوانی بعد از رینوپلاستی


همراه ما باشید با مطالب آموزنده و پیشنهادی دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان :

انواع ورم بینی بعد از عمل جراحی

آشنایی و بررسی انواع ورم بینی بعد از عمل جراحی کمک می کند تا فرد با آگاهی بیشتری اقدام به جراحی نماید تا بتواند این نوع شرایط پس از عمل را بهتر کنترل کند. میزان ورم بینی بعد از عمل جراحی در افراد مختلف متفاوت است و به سلامت و آمادگی جسمی بدن فرد، تکنیک هایی که پزشک به کار می برد، ضخامت پوست، ضربه به بینی بعد از عمل، وجود شکستگی در بینی، نوع استخوان بینی، تعداد جراحی های قبلی، به کارگیری گرافت ساختاری برای عمل بینی و… بستگی دارد، اما در حالت کلی می توان انواع ورم بینی را به شکل زیر دسته بندی نمود:

ورم اولیه یا حاد

همانطور که گفته شد این نوع برم به دلیل التهاب ناشی پس از جراحی اتفاق می افتد و با کبودی نیز همراه است. انجام برش های دقیق و ظریف روی بافت ها می تواند کمترین آسیب را به آنها زده و از این طریق میزان تورم را کاهش دهد. البته نوع بینی و روش جراحی تأثیر بسیار زیادی در ایجاد این نوع تورم دارد.

به عنوان مثال عمل بینی گوشتی به دلیل ضخامت پوست و غضروف های ظریف و زیادی که دارد ممکن است نسبت به بینی استخوانی با ورم بیشتری بعد از عمل همراه باشد. البته جای نگرانی نیست ورم اولیه یا حاد بسته به نوع بینی بین یک ۱ تا ۶ ماه پس از جراحی بینی برطرف خواهد شد.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | 
 انحراف تیغه بینی

ورم ثانویه یا مزمن

این نوع ورم بینی بعد از عمل جراحی به دلیل احتساب مایع میان بافتی در زیر پوست به وجود می آید. از آنجا که هنگام جراحی استخوان ها و غضروف ها دچار تغییر شکل شده و پوست باید بر روی این شکل جدید کشیده شود، ممکن است مقداری مایعات در زیر پوست و یا اطراف غضروف ها جمع شده و به تورم منجر شوند.

در موارد شدید این نوع ورم ها تبدیل به بافت می شوند. تورم ممکن است در یک طرف و یا حتی در دو طرف بینی مشاهده شود و چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل از بین برود. بهبود تورم در بینی گوشتی به زمان بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل ممکن است در ماه های اولیه قوس بینی به وضوح دیده نشود. تورم در بینی های گوشتی ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد.

ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی چقدر طول می کشد؟

ورم بینی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟ اینها همه سوالاتی هستند که بسیاری افراد پس از جراحی بینی می پرسند. به‌ طور حتم بعد از جراحی بینی نباید انتظار داشته باشید که تغییرات به سرعت قابل مشاهده باشند، زیرا جراحی های زیبایی مانند عمل زیبایی گوش و بلفاروپلاستی عمل های تهاجمی محسوب می شوند که دوره بهبودی برای مشاهده نتایج نیاز دارند.

ورم ‌اولیه بینی در عرض چند هفته پس از عمل بینی باید از بین برود، اما در صورتی که ورم بینی از نوع مزمن باشد، ممکن است از ۶ ماه تا ۲ سال زمان برای بهبودی نیاز باشد.

ورم بینی بعد از جراحی ترمیمی بینی نیز زمان‌ بر است و ممکن است از ۶ ماه تا یک سال به طول بیانجامد. زیرا ممکن به اصلاحات بیشتری برای رفع نواقص عمل قبلی نیاز باشد و این بافت ها را حساس و آسیب پذیرتر می کند. البته اگر از مهارت یک پزشک متخصص بهره مند شوید، میزان این عوارض تا حد زیادی کاهش پیدا خواهند کرد. اگر ورم بینی بعد از یکسال بهبود پیدا نکرد یا بدتر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان |   ناهنجاری ها و دفورمیته بینی

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول می کشد؟

اگر بینی شما از نوع استخوانی باشد و اقدام به عمل بینی استخوانی نموده باشید باید بدانید که ورم بینی بعد از عمل جراحی زیبایی که برای برداشتن قوز بینی انجام داده اید نسبت به بینی گوشتی بسیار کمتر خواهد بود. در بهترین حالت ورم بینی استخوانی ۱ تا ۲ ماه به زول می انجامد، اما به طور معمول ورم بینی استخوانی۶ تا ۸ ماه طول می کشد، اما اگر پوست ضخامت داشته باشد ممکن است مدت بهبود ورم طولانی تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *