کاشت مینی ایمپلنت و نکاتی که باید بدانید :

کاشت مینی ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟

فرایند کاشت ایمپلنت شبیه کاشت ایمپلنت معمولی است اما از آنجایی که مینی ایمپلنت کوچکتر است کاشت آن با تهاجم کمتری همراه خواهد شد، در زمان صرفه جویی می‌شود و دوران بهبود بسیار کوتاه است. پس از آن که پزشک برش‌های کوچک را درون بافت لثه ایجاد کرد سوراخ‌هایی را نیز درون استخوان فک به وجود می آوردمی‌آورد سپس پست‌های تیتانیومی را درون فک قرار می‌‌دهد و به بخیه زدن بافت لثه می‌‌پردازد. از آنجایی که کاشت مینی ایمپلنت بسیار کم تهاجمی است همان روز دندانپزشک اقدام به نصب دندان مصنوعی خواهد کرد.

ممکن است در روزهای اول دچار مقداری درد شوید که در صورت لزوم می‌توانید از قرص مسکن استفاده کنید. تا چند روز باید از جویدن مواد خوراکی سفت و سخت و چسبناک خودداری کنید و پس از آن که بهبود پیدا کردید می توانیدمی‌توانید رژیم غذایی طبیعی خود را از سر بگیرید.


همراه ما باشید با مطالب خواندنی و آموزنده دکتر بهنام خرمی جراح بینی اصفهان –  جراح فک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | . کاشت مینی ایمپلنت دندان

معایب مینی ایمپلنت‌های دندانی

کاهش استخوان فک

اگرچه برای کاشت مینی پلنت نیاز چندانی به بافت استخوانی محافظ نیست وجود ساختارهای استخوانی محافظ لازم است. به این ترتیب اگر شما بخش قابل توجهی از استخوان فک خود را از دست داده اید کاشت مینی ایمپلنت توصیه نمی‌شود.

دندان قروچه

افرادی که دندان قروچه می‌کنند متقاضی مناسبی برای کاشت ایمپلنت نخواهند بود. در صورتی که مشکل دندان قروچه برطرف نشود دندان مصنوعی به طور دائمی دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

هزینه مینی ایمپلنت

اگر قصد کاشت مینی ایمپلنت را دارید به احتمال زیاد می‌خواهید با هزینه درمان خود آشنا شوید. برخی از عواملی که در تعیین هزینه کاشت مینی ایمپلنت نقش دارند به شرح زیر می‌باشند:

  • قیمت مواد مورد استفاده
  • نوع بی حسی مورد استفاده
  • طول درمان

از آنجایی که برای کاشت مینی ایمپلنت نیازی به پیوند استخوان ندارید معمولاً هزینه درمان بسیار پایین ‌تر است.

آیا می‌توان از مینی ایمپلنت برای دندان مصنوعی ردیف بالا استفاده کرد؟

می‌توان از مینی ایمپلنت برای ثابت کردن دندان مصنوعی ردیف بالا استفاده کرد. بررسی کیفیت استخوان یک فاکتور مهم در تصمیم گیری برای انجام این اقدام درمانی است. دندانپزشک پس از ارزیابی دهان و دندان شما نتیجه نهایی را اعلام می‌‌کند. معمولاً از مینی ایمپلنت برای دندان مصنوعی ردیف پایین استفاده می‌شود زیرا در استخوان فک پایین ساختار استخوانی بیشتری وجود دارد.

جراح بینی اصفهان - جراح فک اصفهان | کاشت مینی ایمپلنت دندان

نصب دندان مصنوعی و برداشتن آن

حتی هنگامی که دندان مصنوعی شما توسط مینی ایمپلنت ثابت می‌شود می‌توانید آن را خارج نموده و به تمیز کردن آن بپردازید. برای نصب دندان مصنوعی نیز می‌توانید از دو طرف دندان مصنوعی خود را با دست نگه دارید و به آرامی آن را روی پوست ایمپلنت قرار دهید. باید حلقه دایره ای روی دندان مصنوعی قرار بگیرد. با یک فشار کوچک دندان مصنوعی را به جای اصلی خود هدایت کنید. برای خارج کردن دندان مصنوعی نیز انگشت شست خود را زیر دو طرف دندان قرار دهید و به آرامی آن را جدا نمایید. باید به دو طرف دندان مصنوعی خود به طور برابر فشار وارد کنید.

آیا احتمال شکست مینی ایمپلنت وجود دارد؟

گاهی اوقات مشکلاتی که از طرف بیمار مطرح می‌شود از قبیل ابتلا به دیابت، سیگار کشیدن یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث شکست مینی ایمپلنت خواهد شد. عنوان مثال اگر شما روزی دو بار دندان‌های خود را مسواک نزنید و روزی یک بار از نخ دندان استفاده نکنید احتمال تشکیل پلاک افزایش خواهد یافت.

پلاک باعث تغییر رنگ دندان مصنوعی و آسیب دیدگی آن خواهد شد. عوامل دیگر نیز در شکست فرایند درمان نقش دارند که می‌توان به نصب نامناسب ایمپلنت اشاره کرد زیرا فشار زیادی به آن وارد می‌شود و علت تحلیل رفتن بافت لثه فرایند درمان با شکست مواجه خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به یک دندانپزشک با تجربه و پیروی از مراقبت‌های پس از درمان ریسک بروز این مشکلات را به حداقل برسانید.

2 thoughts on “کاشت مینی ایمپلنت و نکاتی که باید بدانید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *